Analiză

Pantofii “made in Romania” pe locul patru în topul celor mai scumpi din Europa. O pereche costă 23 de dolari

Pantofii “made in Romania” pe locul patru în topul...

Autor: Cristina Roşca

11.05.2014, 15:39 2932

ZF a identificat cu ocazia Zilei Europei, sărbătorită pe 9 mai, 100 de indicatori care arată poziţia României faţă de celelalte state din UE.

România se află pe poziţia a patra în Europa după preţul pantofilor realizaţi, fiind precedată doar de economii occidentale, puternice, care sunt totodată un nume în industria de încălţăminte, cum este cazul Italiei, Portugaliei şi Franţei. Astfel, o pereche de pantofi made in Italia costă la ieşirea din ţara de provenienţă 45,8 dolari, faţă de circa 30 de dolari în Portugalia şi Franţa şi 23,4 dolari în România. Odată ajunşi pe rafturi, pantofii vor avea preţuri de câteva ori mai mari.

Aceste date poziţionează România în topul celor mai cunoscuţi producători de pantofi din Europa şi din lume, pe piaţa locală fiind realizate multe dintre încălţările celor mai celebre branduri din lume. Spre exemplu, compania cu acţionariat italian Bihore din Oradea realizează în România anual 1,1 milioane de perechi de pantofi cu preţuri medii şi mari, iar 90% dintre aceştia iau drumul exportului. Astfel, pantofii realizaţi în judeţul Bihor ajung pe rafturile magazinelor Deichmann, Wortmann sau Humanic. De asemenea, grupuri internaţionale precum Ara sau Rieker şi-au deschis fabrici local unde produc în special încălţăminte din piele.
Mai mult, România ocupă poziţia a noua în topul celor mai mari exportatori de încălţăminte din Europa, cu o valoare de aproape 1,2 mld. dolari în 2012. Pantofii “made in Romania” iau drumul Occidentului, cea mai mare parte - circa 84% - ajungând în Italia, Austria, Germania, Slovacia şi Franţa, unele dintre cele mai puternice economii de pe bătrânul continent. La polul opus românii se încalţă cu chinezării al căror preţ de import este de nici 15 de lei (4,5 dolari). 

În total, România a trimis la export în 2012 51 de milioane de perechi de pantofi, în valoare de circa 1,2 miliarde de dolari, potrivit datelor Worldfootwear.

Piaţa locală vine în urma unor state asiatice precum China, Hong Kong say Vietnam, cunoscute pentru forţa de muncă foarte ieftină şi preţurile pe măsură, dar înaintea altor ţări cunoscute în domeniu, cum este cazul Braziliei. 

Aceste date care ilustrează importanţa României pe harta producătorilor mondiali de încălţăminte unde trebuie să se bată cu două tipuri de puteri: cele asiatice ieftine şi cele europene cu tradiţie, cunoscute pentru pantofii lor buni dar cu preţuri peste medie, cum este cazul produsele de încălţăminte “made in Italia”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO