Analiză

România are pod nou peste Dunăre la Calafat-Vidin, dar încă se bazează pe podurile construite secolul trecut

România are pod nou peste Dunăre la Calafat-Vidin, dar...

Autor: Andreea Neferu

26.12.2013, 14:21 2433

Anul 2013 a fost marcat de deschiderea podului de la Calafat-Vidin, cu o lungime de 1,8 kilometri, al doilea pod peste Dunăre între graniţa dintre Bulgaria şi România. Cu toate acestea, 14 dintre cele mai lungi 20 de poduri rutiere din România au fost construite înainte de Revoluţie, multe dintre ele la finalul secolului al 19-lea sau începutul secolului al 20-lea.

Podul de la Calafat-Vidin, cu o lungime de circa 1,8 kilometri, este cel mai lung din România, fiind urmat de cel de la Giurgiu-Ruse, construit în 1954, cu o lungime de circa 1,2 kilometri pe partea românească. Tot Dunărea este traversată şi de următoarele două cele mai lungi poduri rutiere, cel de la Cernavodă şi cel de la Giurgeni, ambele construite în anii ’70-’80.

În topul celor mai lungi poduri rutiere din România intră şi poduri construite în secolului al 19-lea, aşa cum este cazul podului de peste Olt la intrarea în municipiul Slatina, care a fost finalizat în 1891. Totodată, două dintre cele mai lungi poduri rutiere din România, ambele construite în 1901, traversează tot râul Olt, în dreptul localităţilor Stoeneşti şi Poganu din judeţul Olt.

Cele mai lungi 20 de poduri rutiere din România au lungimi cuprinse între câteva sute de metri şi aproape 1,8 kilometri, potrivit datelor centralizate de ZF. Doar şase dintre cele mai lungi 20 de poduri rutiere din România au fost construite după Revoluţie, printre care şi podul peste DN 6 de lângă Craiova sau podul pestea calea ferată de la Remetea Mare (judeţul Timiş).

În România în prezent există 3.661 de poduri rutiere pe reţeaua de drumuri naţionale, cu o lungime cumulată de 164 de kilometri, potrivit datelor de pe site-ul Compania Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO