În România se vând anual circa 450.000 de biciclete la un preţ mediu de 200 de euro bucata, ceea ce înseamnă că local consumatorii cheltuie anual 90 mil. euro pe vehicule pe două roţi, arată estimările ZF pe baza informaţiilor publicate anterior de Asociaţiei Industriei Europene a Bicicletelor Colibi.
Numărul bicicletelor este în creştere pe fondul popularităţii vehiculelor pe două roţi pe de-o parte, şi pe fondul preocupărilor pentru viaţă sănătoasă şi mediu pe de altă parte. Totuşi numărul de biciclete cumpărate anual este în continuare inferior celui al maşinilor în contextul în care se vând 120.000 de unităţi noi şi alte 500.000 second hand. La un preţ mediu de 15.000 de euro pentru o maşină nouă şi 4.000 de euro pentru un autoturism second-hand, piaţa auto poate fi estimată la 3,8 mld. euro.
Diferenţele majore în valoare sunt date şi de faptul că românii cumpără printre cele mai ieftine biciclete din UE, faţă de un preţ mediu de peste 1.000 de euro, cât dă un olandez pe un astfel de produs. Volumele de vânzări sunt influenţate atât de numărul de locuitori al unei ţări, dar şi de apetenţa pentru biciclete şi de dezvoltarea infrastructurii de gen. Preţul pe de altă parte este influenţat şi de puterea de cumpărare a unei ţări şi de gradul ei de dezvoltare.
Totuşi, piaţa bicicletelor a atins un maxim instoric susţinut pe de-o parte de evoluţia pozitivă a economiei şi a consumului şi pe de alta de schimbarea mentalităţilor şi de preocuparea mai activă pentru mediu şi sănătate.
În acest context, în perioada 2008-2017 vânzările în volum (număr de unităţi) aproape s-au triplat, timp în care preţul mediu s-a dublat şi el. Şi totuşi, mai are până să-l depăşească pe cel al maşinilor. Diferenţele s-au redus însă, de la o bicicletă la trei autoturisme în 2008 (ultimul an de boom), la o unitate pe două roţi la 1,4 maşini anul trecut. Piaţa auto s-a schimbat şi ea însă, dat fiind că în 2008 două treimi din piaţă erau maşini noi, faţă de circa o cincime azi.