Analiză

Românii au cumpărat 620.000 de maşini în 2017 pe care au cheltuit 3,8 mld euro şi 450.000 de biciclete pe care au dat 90 mil. euro

Autor: Cristina Roşca

31.08.2018, 00:08 1293

În România se vând anual circa 450.000 de biciclete la un preţ mediu de 200 de euro bucata, ceea ce înseamnă că local consumatorii cheltuie anual 90 mil. euro pe vehicule pe două roţi, ara­tă estimările ZF pe baza infor­maţiilor publicate anterior de Asociaţiei Industriei Euro­pene a Bicicletelor Colibi.

Numărul bicicletelor este în creştere pe fondul popu­la­ri­tăţii vehicu­le­lor pe do­uă roţi pe de-o par­te, şi pe fon­dul preocu­părilor pen­tru viaţă sănătoasă şi me­diu pe de altă parte. Totuşi nu­mărul de bi­ciclete cum­părate anual este în con­ti­nuare inferior celui al maşi­ni­lor în contextul în care se vând 120.000 de unităţi noi şi alte 500.000 second hand. La un preţ me­diu de 15.000 de euro pentru o maşină nouă şi 4.000 de euro pentru un autoturism second-hand, piaţa auto poate fi estimată la 3,8 mld. euro.

Diferenţele majore în valoare sunt date şi de faptul că românii cumpără printre cele mai ieftine biciclete din UE, faţă de un preţ mediu de peste 1.000 de euro, cât dă un olandez pe un astfel de produs. Volumele de vânzări sunt influenţate atât de numărul de locuitori al unei ţări, dar şi de apetenţa pentru bi­ci­clete şi de dezvoltarea infra­struc­turii de gen. Preţul pe de al­tă parte este influenţat şi de pu­terea de cumpărare a unei ţări şi de gradul ei de dezvoltare.

Totuşi, piaţa bicicletelor a atins un maxim instoric susţinut pe de-o parte de evo­luţia pozitivă a econo­mi­ei şi a consumului şi pe de alta de schim­barea mentalită­ţi­lor şi de preocuparea mai activă pentru mediu şi sănătate.

În acest context, în perioada 2008-2017 vânzările în volum (număr de unităţi) aproape s-au triplat, timp în care preţul mediu s-a dublat şi el. Şi totuşi, mai are până să-l depăşească pe cel al maşinilor. Diferenţele s-au redus însă, de la o bicicletă la trei autoturisme în 2008 (ultimul an de boom), la o unitate pe două roţi la 1,4 maşini anul trecut. Piaţa auto s-a schimbat şi ea însă, dat fiind că în 2008 două treimi din piaţă erau maşini noi, faţă de circa o cincime azi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO