#AntreprenoriiRoMâine

#AntreprenoriiRoMâine. Adrian Jivan, MedLife Genesys Arad: Dacă aş începe acum o investiţie în sănătate, m-aş duce direct pe o nişă. Piaţa este deja aşezată, dar este loc de supraspecializări

05.05.2022, 00:05 Autor: Roxana Petrescu

♦ MedLife Genesys Arad, companie care din 2011 face parte din grupul MedLife, estimează pentru anul acesta un business de peste 20 de milioane de euro şi are un plan de investiţii de 3,5 milioane de euro care include atât achiziţii, cât şi investiţii în domenii cum ar fi stomatologia. Segmentul de vârstnici, care va deveni tot mai important, este o altă direcţie de interes pentru MedLife Genesys Arad.

„Anul acesta am deschis un centru de dermatoestetică în Oradea, care merge foarte bine, în urma unei investiţii de 800.000 de euro. Avem în plan deschiderea unei hiperclinici în Deva, la un nivel mai complex decât avem clinica de acolo. În plus, avem un proiect pentru o aripă nouă la clinica Genesys Arad unde vrem să dezvoltăm partea de ambulator. Un alt proiect, tot anul acesta, este deschiderea unei clinici de stomatologie alături de DENT ESTET (preluat de MedLife în 2016). Avem şi două achiziţii pe rol care probabil în luna mai, iunie se vor finaliza“, a spus Adrian Jivan, fondator şi manager al MedLife Genesys Arad, în cadrul emi­siunii #AntreprenoriiRoMâine, un proiect editorial realizat de ZF alături de MedLife.

Alături de aceste planuri este inclusă şi o investiţie pentru categoria de vârstă ridicată, o piaţă cu un potenţial tot mai mare de creştere ţinând cont de tendinţele demo­grafice, a mai precizat Jivan.

În total, planurile de investiţii conturate se ridică la 3,5 milioane de euro.

„Anul trecut am încheiat cu 18 milioane de euro, iar pentru anul acesta avem o previziune de 20-21 de milioane de euro. Azi avem circa 300 de angajaţi şi peste150 de colaboratori în toate unităţile pe care le gestionăm.“

Genesys Arad a fost fondată în anul 2009 în urma unui plan care a început să prindă contur în 2007, spune Jivan. Deşi antrenamentul în domeniul antreprenoriatului nu îi lipsea, Jivan spune că domeniul medical era o noutate la acel moment pentru el şi echipa cu care a lansat Genesys. „Dacă am fi pus totul pe un plan de afaceri, e posibil ca acest Genesys să nu se fi întâmplat. Am început de la minus, nu de la zero, dar nu îmi pare rău. Ne-am gândit să facem ceva nou în Arad. Problema pe care am resimţit-o era că trebuia să te plimbi mult de la un cabinet la altul. Văzând mall-urile care sunt de succes, am pornit pe ideea de construi un mall medical, mai multe cabinete sub aceeaşi cupolă.“

În 2009, la momentul deschiderii, Genesys cuprindea 10 cabinete şi 30 de angajaţi.

„A fost o perioadă lungă în care a trebuit să ne finanţăm din surse proprii. Din 2010 am început să cautăm parteneri pentru a dezvolta un sistem medical mult mai performant. În 2010 am ajuns în legătură cu cei de la MedLife, iar în 2011 a avut loc achiziţia pachetului majoritar.“ La acel moment, Genesys acumulase deja investiţii de 3,6 milioane de euro, avea o cifră de afaceri de 2 milioane de euro şi 80 de angajaţi.

„Au venit cu o viziune panoramică, în contextul în care noi eram foarte focusaţi. De aici, ni s-a deschis şi nouă apetitul pentru achiziţii, pentru dezvoltare. Este foarte important să iei decizii având o plasă de susţinere în spatele tău.“ Astfel, au urmat noi cabinete, un laborator, dar şi investiţii în alte domenii. De la 2 unităţi iniţiale în Arad, Genesys a ajuns azi la 9 unităţi cu 2 hyperclinici la Arad şi Oradea, clinici în Chişineu Criş, Pâncota, Petroşani, Deva, Târgu Jiu, Drobeta Turnu Severin, un centru de imagistică la Oradea şi 18 puncte de recoltare.

„Am început să simţim ce înseamnă sistemul medical, să ajungem la un model integrat. Acum suntem un jucător zonal şi suntem în continuare în expansiune, avem achiziţii noi pe rol care sunt în evaluare.“ Ca tendinţe, Jivan spune că investiţiile în zona de prevenţie sunt esenţiale, inclusiv la nivelul companiei urmând să fie elaborate pachete în acest sens, croite pe diferite categorii de vârstă. Mai departe, adresarea nişelor medicale reprezintă opotunităţi de creştere viitoare sau idei de business pentru noua generaţie de antreprenori în sănătate.

„Dacă aş începe acum o investiţie în sănătate, m-aş duce direct pe o nişă. Piaţa este deja aşezată, dar este loc de supraspecializări. Nici în stomatologie nu mai avem medici care să facă totul cap-coadă, peste tot sunt supraspecializări. La final însă, această tendinţă arată cât de importantă este de fapt muncă în echipă“, a mai spus Jivan.

 

MedLife Genesys Arad în cifre

►  Anul înfiinţării: 2009

►  Evoluţie număr de angajaţi: de la 80 în 2011, la momentul preluării de către MedLife, la 450 de angajaţi în 2022

►  Grad de acoperire: de la 2 unităţi iniţiale în Arad, la 9 unităţi în 2022 cu 2 hyperclinici în Arad şi Oradea şi 18 puncte de recoltare

►  Cifra afaceri: 2 mil. euro în 2011, la momentul achiziţiei de către MedLife: 18 mil. euro în 2021

►  Total investiţii: peste 7 mil. euro


Articolul face parte din proiectul editorial #Antreprenorii RoMaine, susţinut de MedLife. Cu peste 35 de achiziţii, MedLife a devenit un agregator de companii, coagulând o comunitate de peste 60 de antreprenori români, majoritatea medici, care au pornit câte o firmă în România şi au ajuns la rândul lor să achiziţioneze alte companii. Antreprenorii RoMâine, înglobaţi în structura gigant a MedLife, sunt un catalizator pentru transformarea şi consolidarea sănătăţii în ansamblu, dar şi a sănătăţii economiei româneşti. Prin seria de materiale din cadrul proiectului editorial Antreprenorii RoMâine, aducem în prim plan MED angels care prin profesionalismul lor şi investiţia în sănătate au aşezat business-uri sustenabile şi devin o resursă pentru antreprenorii tineri care vor contribui la randul lor la propulsarea sistemului medical românesc.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Medlife