• Leu / EUR4.9297
  • Leu / GBP5.7419
  • Leu / USD4.6851
#AntreprenoriiRoMâine

#AntreprenoriiRoMâine. Alina Irinoiu, CFO la MedLife: Perioada pe care o avem în faţă pe termen scurt este de aşezare şi consolidare. Vom continua însă să ne uităm spre nişe

06.10.2022, 00:06 Autor: Roxana Petrescu

Ritmul alert al achiziţiilor făcute de MedLife, cel mai mare operator de servicii medicale private din România, va fi urmat, cel puţin pe termen scurt, de o perioadă de aşezare, dar chiar şi aşa grupul va rămâne alert la nişe de creştere cum ar fi oncologia sau oftalmologia.

Grupul MedLife este operatorul cu cel mai mare portofoliu de achiziţii în zona medicală din România, compania investind masiv în creşterea reţelei în ultimul deceniu. MedLife (simbol bursier M) a înregistrat în primul semestru al acestui an un profit net de 45,6 milioane de lei, la o cifră de afaceri con­solidată de 860 de milioane de lei, în urcare cu 27%, evoluţie bazată pe creşterea organică a liniilor de business şi pe achiziţii. Ultima achiziţie, anunţată chiar ieri, a vizat preluarea a 51% din acţiunile grupului Provita, fondat de soţii Ada şi Ovidiu Palea, care deţine în Bucureşti un spital multidisciplinar, două centre de imagistică, un laborator şi un centru de instruire în terapia durerii.

„Avem în plan o aşezare. Toate aceste achiziţii trebuie să parcurgă procesul de integrare. Trebuie să ne asigurăm că se face acel transfer de know-how“, a spus Alina Irinoiu, directorul financiar al grupului MedLife în cadrul proiectului #AntreprenoriiRoMâine, realizat de ZF alături de MedLife.

Alina Irinoiu a preluat funcţia de director financiar al grupului începând cu luna octombrie după ce anterior a ocupat timp de patru ani funcţia de investor relations manager, perioadă în care a coordonat departamentul de fuziuni şi achiziţii axat pe tranzacţii mici şi medii. „Numai în anul 2022 am anunţat 12 achiziţii, vorbim de un grup cu 80 de entităţi juridice“, spunea CFO-ul MedLife înainte de anunţul privind preluarea Provita.

 „A fost un ritm alert al achiziţiilor. Cred că toate acestea au venit din conştientizarea nevoii de consolidare a pieţei de servicii medicale care era foarte fragmentată. Partenerii pe care noi îi căutăm au know how-ul local care este foarte valoros.“

Alina Irinoiu spune că sunt foarte multe lucruri luate în calcul înainte ca MedLife să intre într-o negociere de preluare.

„În primul rând ne uităm ca acea companie să aibă o reputaţie foarte bună în piaţă. Ne uităm la calitatea serviciilor medicale, la echipa de management. Ei, în definitiv, sunt antreprenorii care se alătură grupului MedLife şi cu care construim business-ul respectiv.“ Sănătatea financiară a companiilor vizate de o posibilă preluare, structura datoriilor, lichiditatea sunt de asemenea analizate.

„Ne uităm pe contul de profit şi pierderi pentru a înţelege care sunt veniturile şi cheltuielile şi drive-ul veniturilor din companie. Ne uităm la echipa medicală.“

Integrarea companiilor preluate este un alt proces în care sunt implicate mai multe entităţi din cadrul MedLife.

„Foate important este că noi reuşim să scalăm business-ul respectiv. Asta este posibil pentru că le punem resurse financiare şi know-how la dispoziţie, dar îi menţinem implicaţi în companie.“

Una dintre vulnerabilităţile companiilor antreprenoriale care intră în structura MedLife este o oarecare lipsă a rigurozităţii pe partea de planificare, rigurozitate care însă apare cu dimensiunea, este de părere Alina Irinoiu.

„Faptul că eşti o companie cu proceduri, cu exerciţiul de bugetare pe care îl faci pe cinci ani, toate acestea contribuie şi te ajută să îţi setezi mai bine direcţia.“

După această perioadă de creştere accelerată, CFO-ul MedLife spune că este momentul pentru o aşezare cel puţin pe termen scurt, perioadă în care însă grupul va continua să se dezvolte pe nişe. „Ca focusare, ne-am dezvoltat pe zona de oncologie pe care o vedem mai rezistentă în perioade mai delicate. Aş mai menţiona două nişe. Mă refer la zona de oftalmologie şi la wellness, unde urmărim scalarea acestui business la nivel naţional.“

În acest moment, spune Alina Irinoiu, MedLife mai reprezintă azi 40% din cifra de afaceri consolidată a grupului, restul sunt achiziţii.

„Foarte interesant este că aceste achiziţii s-au dezvoltat şi au ajuns să facă propriile achiziţii.“

 

Alina Irinoiu, director financiar la MedLife:

► A preluat funcţia de director financiar la nivel de grup începând cu luna aceasta.

► Timp de 4 ani a ocupat funcţia de investors relations manager.

► A coordonat departamentul de M&A pentru tranzacţii mici şi medii.


Articolul face parte din proiectul editorial #AntreprenoriiRoMâine, susţinut de MedLife. Cu peste 35 de achiziţii, MedLife a devenit un agregator de companii, coagulând o comunitate de peste 60 de antreprenori români, majoritatea medici, care au pornit câte o firmă în România şi au ajuns la rândul lor să achiziţioneze alte companii. Antreprenorii RoMâine, înglobaţi în structura gigant a MedLife, sunt un catalizator pentru transformarea şi consolidarea sănătăţii în ansamblu, dar şi a sănătăţii economiei româneşti. Prin seria de materiale din cadrul proiectului editorial Antreprenorii RoMâine, aducem în prim plan MED angels care prin profesionalismul lor şi investiţia în sănătate au aşezat business-uri sustenabile şi devin o resursă pentru antreprenorii tineri care vor contribui la randul lor la propulsarea sistemului medical românesc.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Medlife