• Leu / EUR4.8793
  • Leu / GBP5.7839
  • Leu / USD4.8008
#AntreprenoriiRoMâine

#AntreprenoriiRoMâine. Cristian Sas, Sfânta Maria, MedLife: Ne dorim şi ne pregătim pentru preluarea în administrare privată a unor spitale de stat. Sunt ţări care au reuşit să migreze 50% din sistemul medical în acest model

01.07.2022, 09:46 Autor: Roxana Petrescu

Parteneriatul public-privat în domeniul sănătăţii trebuie privit ca o normalitate, multe state vestice migrând spre un model în care unităţi de stat sunt gestionate de către operatori privaţi.

“Sunt ţări care au reuşit să migreze 50% din servicii prin acest sistem. Rolul statului nu este să creeze spitale, fabrici şi uzine, ci cadrul în care toate acestea să funcţioneze. În străinătate, nu contează cine are spitalul, poate să fie un ONG, biserica sau orice altceva. Privatul poate veni cu un dinamism de organizare”, a spus Cristian Sas, managerul reţelei Sfânta Maria, în cadrul emisiunii #AntreprenoriiRoMâine, un proiect editorial ZF susţinut de MedLife.

Lansat în 2017, brandul Sfânta Maria, din portofoliu MedLife, propune un nou model de business la nivelul pieţei de medicină, ideea fiind de a livra servicii de sănătate la standardele din mediul privat, dar complet decontate prin intermediul asigurării de stat.

MedLife este liderul pieţei şi este o companie care oferă servicii medicale foarte complexe, dar unde focusul primordial a fost către piaţa privată. Sfânta Maria a fost gândită pe un segment care acum se naşte, acela al serviciilor medicale decontate de sistemul medical public, dar operate privat.”

Creată pe o reţetă diferită, ambiţia Sfânta Maria este de a ajune în 3 ani în toate oraşele mari din ţară. Până în acest moment, investiţiile în dezvoltarea brandului Sfânta Maria s-au ridicat la 20 de milioane de euro.

“Noi ne dorim şi ne pregătim pentru preluarea în administrarea privată a unor unităţi de stat, nu este un lucrur simplu, dar reprezintă o parte din viitor. În Germania, 40% din spitale au trecut în admnistrare privată. La un moment dat, trebuie să se întâmple şi la noi, acest parteneriat public-privat.”

În acest moment, reţeaua Sfânta Maria are o echipă de 600 de angajaţi, din care 400 sunt medici. De exemplu, una dintre caracteristicile modelului de business este atenţia la costuri. Sediile Sfânta Maria nu sunt în locuri centrale, modelul se bazează pe rulaje foarte mari, promovarea fiind făcute din persoană în persoană.

„Pentru mulţi medici este ciudat să le spui că pot să aibă nişte venituri bune lucrând în acest sistem, dar acum noi procesăm volume foarte mari. Este foarte diferit faţă de sistemul clasic unde medicul vede un pacient la 30 de minute. În sistemul nostru, ai nevoie de rulaje, de volume foarte mari, dar dacă faci asta eficient, poţi plăti acel medic. Avem o adresabilitate incredibilă fără a avea un om de vânzări.“

Sas spune că Sfânta Maria a ajuns deja la o bază de 500.000 de pacienţi, ritmul de creştere de la an la an fiind de 20%. În plus, condiţiile economice dificile din acest moment îi îndeamnă pe români la mai multă prudenţă financiară, astfel că un model precum cel al Sfânta Maria poate beneficia de actualul de context de piaţă.

 

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Medlife