♦ Lansat în 2017, brandul Sfânta Maria, din portofoliu MedLife, propune un nou model de business la nivelul pieţei de medicină, ideea fiind de a livra servicii de sănătate la standardele din mediul privat, dar complet decontate prin intermediul asigurării de stat. Creată pe o reţetă diferită, ambiţia Sfânta Maria este de a ajune în 3 ani în toate oraşele mari din ţară.
Până în acest moment, investiţiile în dezvoltarea brandului Sfânta Maria s-au ridicat la 20 de milioane de euro, a spus Cristian Sas, managerul reţelei Sfânta Maria, în cadrul emisiunii #AntreprenoriiRoMâine, un proiect editorial ZF susţinut de MedLife.
Sas este şi unul dintre fondatorii Anima, business înfiinţat în anul 2010 care în 2017 a intrat în reţeaua MedLife, pentru a fi ulterior absorbit de iniţiativa Sfânta Maria.
„Povestea Anima a început prin 2008, când împreună cu alţi colegi medici ne-am dat seama că este nevoie şi de servicii medicale private accesibile publicului larg. Şi am început să cochetăm cu ideea de a integra cât mai multe servicii decontate de asigurarea publică într-un sistem privat. Am încercat să replicăm modelul de stat, dar cu beneficiile actului medical privat.“
Una dintre provocările majore ale acestui model de business a fost atragerea specialiştilor, dar Sas spune că printr-o eficienţă sporită şi prin rulaje mari, acest lucru a fost posibil.
„Foarte rapid, Anima a devenit un jucător foarte important. Am devenit eficienţi şi în segmentul corporate, pe partea de medicină a muncii. Treptat, am adăugat mai multe clinici, laboratoare şi aşa mai departe.“
În 2017, la momentul tranzacţiei cu MedLife, Anima deja ajunsese la un business de 7 milioane de euro, cu 6 centre medicale în Bucureşti, o reţea naţională de parteneri şi un laborator bine dezvoltat. Conceptul Anima a fost dus însă mai departe şi integrat în proiectul Sfânta Maria.
„Odată ajunşi în MedLife am văzut că şi MedLife demarase ceva similar, Sfânta Maria, planul fiind să realizeze un proiect naţional. Cele două au fuzionat şi au continuat sub numele de Sfânta Maria. Acum ne uităm la toată ţara, ambiţiile sunt foarte mari, vrem o acoperire naţională în următorii 3 ani“, mai spune Sas, precizând că anul trecut rulajele Sfânta Maria au trecut de pragul de 20 de milioane de euro.
„Noi vrem să fim prezenţi în următorii 3 ani în principalele 15 oraşe la nivel naţional. Modelul nostru are tracţiune, merge foarte bine, facem achiziţii frecvent. Practic, facem ce a făcut MedLife cu noi. Până acum am făcut 5 achiziţii.“
Ultima achiziţie a vizat un pachet de 60% din Pro Life Clinics, companie care urmează să fie integrată „n reţeaua Sfânta Maria, potrivit datelor furnizate de MedLife.
Pro Life Clinics activează de peste 13 ani pe piaţa de servicii medicale private din Iaşi şi oferă servicii medicale de ambulator care integrează 19 specialităţi medicale şi servicii „n regim de spitalizare de zi.
„În acest moment, găsim majoritatea specialităţilor, avem cea mai mare reţea de medici de familie, imagistică, spitalizare de zi, obiectivele fiind ca la un moment dat să reuşim să operăm inclusiv spitale decontate de casa de asigurări. Alocăm multe milioane de euro, nu a fost vreo problemă de finanţare. Până acum, tot ce am găsit şi ne-a plăcut am cumpărat.“
În acest moment, reţeaua Sfânta Maria are o echipă de 600 de angajaţi, din care 400 sunt medici. De exemplu, una dintre caracteristicile modelului de business este atenţia la costuri. Sediile Sfânta Maria nu sunt în locuri centrale, modelul se bazează pe rulaje foarte mari, promovarea fiind făcute din persoană în persoană.
„Pentru mulţi medici este ciudat să le spui că pot să aibă nişte venituri bune lucrând în acest sistem, dar acum noi procesăm volume foarte mari. Este foarte diferit faţă de sistemul clasic unde medicul vede un pacient la 30 de minute. În sistemul nostru, ai nevoie de rulaje, de volume foarte mari, dar dacă faci asta eficient, poţi plăti acel medic. Avem o adresabilitate incredibilă fără a avea un om de vânzări.“
Sas spune că Sfânta Maria a ajuns deja la o bază de 500.000 de pacienţi, ritmul de creştere de la an la an fiind de 20%. În plus, condiţiile economice dificile din acest moment îi îndeamnă pe români la mai multă prudenţă financiară, astfel că un model precum cel al Sfânta Maria poate beneficia de actualul de context de piaţă.
„Avem o prezenţă semnificativă în Iaşi, Bacău, Sibiu, ne uităm la Timişoara şi Cluj. Toate aceste oraşe pot deveni huburi puternice“, a mai precizat Sas.
Articolul / Episodul face parte din proiectul editorial Antreprenorii RoMaine, susţinut de MedLife. Cu peste 35 de achiziţii, MedLife a devenit un agregator de companii, coagulând o comunitate de peste 60 de antreprenori români, majoritatea medici, care au pornit câte o firmă în România şi au ajuns la rândul lor să achiziţioneze alte companii. Antreprenorii RoMâine, înglobaţi în structura gigant a MedLife, sunt un catalizator pentru transformarea şi consolidarea sănătăţii în ansamblu, dar şi a sănătăţii economiei româneşti. Prin seria de materiale din cadrul proiectului editorial Antreprenorii RoMâine, aducem în prim plan MED angels care prin profesionalismul lor şi investiţia în sănătate au aşezat business-uri sustenabile şi devin o resursă pentru antreprenorii tineri care vor contribui la randul lor la propulsarea sistemului medical românesc.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE