♦ Cu 12 achiziţii finalizate anul acesta, MedLife şi-a consolidat statutul de cel mai dinamic jucător din piaţa locală de servicii medicale ♦ Poziţionarea în teritoriu a unei companii şi sănătatea ei financiară sunt mai importante decât dimensiunea businessului pentru a intra pe radarul de achiziţii al MedLife, spune Dan Simulescu, directorul de dezvoltare al grupului.
Grupul MedLife este operatorul cu cel mai mare portofoliu de achiziţii în zona medicală din România, compania investind masiv în creşterea reţelei în ultimul deceniu. MedLife (simbol bursier M) a înregistrat în primul semestru al acestui an un profit net de 45,6 milioane de lei, la o cifră de afaceri consolidată de 860 de milioane de lei, în urcare cu 27%, evoluţie bazată pe creşterea organică a liniilor de business şi pe achiziţii.
„Dacă este o companie sănătoasă, antreprenorială, atunci ne putem aşeza la masă cu dânşii. Partea teritorială este foarte importată. Sunt şi criterii de performanţă, dar dimensiunea nu este cea mai importantă“, a spus Dan Simulescu, directorul de dezvoltare din cadrul MedLife, în cadrul emisiunii #AntreprenoriiRoMâine, un proiect editorial realizat de ZF alături de MedLife. Ultima tranzacţie anunţată de MedLife chiar luna aceasta a fost cea privind preluarea pachetului majoritar din platforma digitală SanoPass, unul din cele mai active start-up-uri româneşti din zona de healthtech, care oferă servicii medicale, de wellness şi fitness în regim de abonament şi individual.
„Avem tranzacţii care s-au derulat în două luni şi jumătate, dar avem şi unele care au mers mai greu, cele care intră în analiza Consiliului Concurenţei“, a explicat Simulescu. Prin achiziţia SanoPass, MedLife a ajuns la un număr de 46 de tranzacţii. „Pe termen lung, noi ne-am diversificat tot timpul. Am luat şi companii multidisciplinare şi companii de nişă. Ne vom mai uita pe partea de servicii de nişă. Totodată, mai există câteva pete albe pe harta României în care va trebui să fim prezenţi. Ori creştem prin dezvoltare organică, ori prin achiziţii.“
Printre zonele în care s-ar mai putea orienta investiţiile MedLife în perioada următoare se numără Suceava, Bistriţa, Călăraşi, Ialomiţa şi Giurgiu, a mai precizat Simulescu.
„După aceea, ne ducem în afară. Ne uităm spre vecini prima dată. Cert este că dacă doar aştepţi momentul potrivit, acesta poate să nu vină niciodată.“
„Pe termen lung, noi ne-am diversificat tot timpul. Am luat şi companii multidisciplinare şi companii de nişă. Ne vom mai uita pe partea de servicii de nişă. Totodată, mai există câteva pete albe pe harta României în care va trebui să fim prezenţi. Ori creştem prin dezvoltare organică, ori prin achiziţii.“ Dan Simulescu, directorul de dezvoltare, MedLife
MedLife în cifre:
► Cifra de afaceri netă 2021: 601,5 mil. lei
► Profit net 2021: 55,4 mil. lei
► Nr. Angajaţi 2021: 1.689 persoane
Articolul face parte din proiectul editorial #AntreprenoriiRoMâine, susţinut de MedLife. Cu peste 35 de achiziţii, MedLife a devenit un agregator de companii, coagulând o comunitate de peste 60 de antreprenori români, majoritatea medici, care au pornit câte o firmă în România şi au ajuns la rândul lor să achiziţioneze alte companii. Antreprenorii RoMâine, înglobaţi în structura gigant a MedLife, sunt un catalizator pentru transformarea şi consolidarea sănătăţii în ansamblu, dar şi a sănătăţii economiei româneşti. Prin seria de materiale din cadrul proiectului editorial Antreprenorii RoMâine, aducem în prim plan MED angels care prin profesionalismul lor şi investiţia în sănătate au aşezat business-uri sustenabile şi devin o resursă pentru antreprenorii tineri care vor contribui la randul lor la propulsarea sistemului medical românesc.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE