#AntreprenoriiRoMâine

#AntreprenoriiRoMâine. Dorin Preda, director executiv MedLife: Sperăm să închidem anul cu 400 mil. euro, iar ţinta noastră pe termen lung este 1 mld. Euro

13.10.2022, 00:06 Autor: Roxana Petrescu

În 2015, anul de dinaintea listării, MedLife era un business de circa 90 de milioane de euro, iar estimările pentru anul acesta vizează un nivel de 400 de milioane de euro, creşterea accelerată a grupului de servicii medicale fiind susţinută de 48 de achiziţii, cele mai multe fiind făcute în 2022 ♦ Pe termen scurt, MedLife se va concentra pe consolidare, dar pe termen lung ţinta de business este atingerea pragului de 1 mld. euro.

MedLife (simbol bursier M) a înregistrat în primul semestru al acestui an un profit net de 45,6 milioa­ne de lei, la o cifră de afa­ceri consolidată de 860 de milioane de lei, în urcare cu 27%, evoluţie bazată pe creşterea organică a liniilor de business şi pe achiziţii.

„Anul acesta sperăm să închidem cu 400 mil. euro. Vedem MedLife ca fiind un jucător regional în 5 ani care va fi acoperit toate zonele importante din România. Ne propunem ca în 5-10 ani să fim un jucător de 1 mld. euro. Acesta este obiectivul nostru strate­gic“, a spus Dorin Preda, directorul executiv al MedLife, în cadrul ultimei ediţii a emisiunii # Antre­prenoriiRoMâine, un pro­iect ZF susţinut de MedLife.

Unul dintre principa­lele instrumente care au dus la creşterea accelerată a MedLife a fost politica de achiziţii a grupului. Ultima achiziţie a vizat preluarea a 51% din acţiu­nile Provita, grup fondat de către soţii Ada şi Ovidiu Palea, care deţine în Bucureşti un spital multidisciplinar, două centre de imagistică, un laborator şi un centru de instruire în terapia durerii, singurul din Europa Centrală şi de Est. Tranzacţia se alătură altor 12 procese de achiziţie derulate de MedLife doar anul acesta, unul complicat din punct de vedere economic.

„Primul pas în afara Bucureştiului pentru MedLife a fost la Timişoara. Trei ani ne-am chinuit să ţinem pe linia de plutire acel business, dar am învăţat că medicina este foarte diferită de la o zonă la alta. Am înţeles că avem nevoie de suport local şi de oameni care să înţeleagă foarte bine particularităţile fiecărei pieţe. Nu am abandonat niciodată ideea de dezvoltare organică, dar mereu prima opţiune a fost să găsim un partener în fiecare regiune. Abia apoi am luat în calcul o dezvoltare organică.“

Dorin Preda spune că fiecare tranzacţie a fost bine studiată, de-a lungul anilor MedLife dezvoltându-şi pe plan intern echipe dedicate pro­ceselor de achiziţie.

„Acum avem o echipă de achiziţii care este structurată pe companii mari şi pe companii mai mici, avem o echipă de evaluare a opor­tunităţilor, a calităţii companiilor şi a antreprenorilor. Aceste echipe duc discuţiile până la semnare. Ne uităm cu mult timp înainte pe cifre. Ştim foarte bine cum arată companiile, care sunt punctele lor forte şi slabe. În momentul în care ajungem la faza de due diligence avem o părere foarte aşezată.“ Potrivit directorului executiv al MedLife, linia de demarcaţie între companiile mici şi mari, în viziunea MedLife, este de 4-5 milioane de euro ţinând cont de caracterul încă fragmentat al pieţei de servicii medicale.

„În perioada ce urmează, ne vom con­centra pe finalizarea proceselor de integra­re şi pe consolidarea businessurilor pe care le-am achiziţionat anul acesta. La 4-5 tran­zacţii pe an puteam să derulăm procesul de intregrare fără să oprim procesul de achiziţii.“

Concomitent cu partea de integrare, atenţia MedLife se va concentra în conti­nuare pe businessurile care se mulează pe cele 6 direcţii de dezvoltare ale gupului şi anume pe partea de clinici, cea de labora­toare, spitalele, abonamentele medicale, farmacii şi partea de stomatologie.

Dorin Preda spune că deşi se aşteaptă la un an 2023 dificil ţinând cont de contextul economic, piaţa pe care activează MedLife este mai rezistentă faţă de alte sectoare la diferite crize.

 

► 48 de tranzacţii a făcut MedLife până în prezent

► 5 mil. euro reprezintă pragul dintre o companie mare şi una mică în politica de achiziţii a MedLife

► 45,6 milioane de lei – profitul net al MedLife în S1 2022

► 860 de milioane de lei – cifra de afaceri consolidată a MedLife în S1/2022


Articolul face parte din proiectul editorial #AntreprenoriiRoMâine, susţinut de MedLife. Cu peste 35 de achiziţii, MedLife a devenit un agregator de companii, coagulând o comunitate de peste 60 de antreprenori români, majoritatea medici, care au pornit câte o firmă în România şi au ajuns la rândul lor să achiziţioneze alte companii. Antreprenorii RoMâine, înglobaţi în structura gigant a MedLife, sunt un catalizator pentru transformarea şi consolidarea sănătăţii în ansamblu, dar şi a sănătăţii economiei româneşti. Prin seria de materiale din cadrul proiectului editorial Antreprenorii RoMâine, aducem în prim plan MED angels care prin profesionalismul lor şi investiţia în sănătate au aşezat business-uri sustenabile şi devin o resursă pentru antreprenorii tineri care vor contribui la randul lor la propulsarea sistemului medical românesc.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Medlife