#AntreprenoriiRoMâine

#AntreprenoriiRoMâine. MedLife PDR Braşov: Ajungem la 30 mil. euro faţă de 3 mil. euro la momentul tranzacţiei cu MedLife. Avem în vedere 4-5 achiziţii în Braşov şi în jurul nostru

28.04.2022, 00:07 Autor: Roxana Petrescu

MedLife PDR Braşov, fosta Policlinică de Diagnostic Rapid (PDR) din Braşov, preluată în anul 2010 de MedLife, a devenit unul dintre primii 10 jucători la nivel naţional, cu un business estimat pentru anul acesta de circa 30 de milioane de euro După modelul grupului MedLife, transformat prin politica de achiziţii într-un agregator de afaceri antreprenoriale, MedLife PDR Braşov are în plan, la rândul său, mai multe achiziţii pentru a-şi consolida poziţia pe piaţa serviciilor medicale.

PDR Braşov a fost prima achiziţie a MedLife, în 2010 grupul fondat de omul de afaceri Mihai Marcu plătind 3,5 milioane de euro pentru a prelua 80% din acţiunile companiei braşovene fondată în 1993. La momentul tranzacţiei, PDR Braşov includea o clinică şi două la­bo­ra­toare, având un business de 3 mi­lioane de euro. De la 10 angajaţi în 1993, la momentul tran­zacţiei PDR ajunsese la 108 angajaţi pentru ca în prezent să aibă o echipă de

900 de oameni. MedLife PDR Braşov deţine azi un spital multidisciplinar, şase mi­cro­clinici, două laboratoare, dar şi 15 puncte de recoltare fiind prezent în Braşov, Codlea, Făgăraş, Târgu-Mureş sau Covasna.

„Am pornit la drum un grup de profesionişti, şase la număr, patru medici şi doi biochimişti. Era o perioadă în care logis­tica me­dicală, baza de diagnostic era foarte pre­cară, iar noi ne doream să ne facem bine pro­fesia. Am pornit cu un capital pro­fe­sio­nal serios“, a spus Mihai Vârciu, unul dintre fon­da­torii MedLife PDR Braşov şi direc­to­rul me­dical al unităţii în cadrul emi­siunii #AntreprenoriiRoMâine, un proiect edi­to­rial realizat de ZF alături de MedLife. Vârciu spune că începutul afacerii a fost oarecum atipic în contextul în care la acel mo­ment mai toţi medicii îşi doreau un cabinet.

„Noi am început cu un laborator considerând că un o astfel de unitate ne poate da o primă bază de diagnostic. Apoi am început să construim câteva cabinete în care să ne desfăşurăm activitatea de specialitate. Lucrurile au mers bine.“

Momentul în care atragerea unui alt par­te­ner de business a intrat pe radarul fon­da­to­rilor PDR a coincis cu dorinţa realizării unui spital.

„Dincolo de o anumită dimen­siune, doar capitalul medical nu este su­fi­cient. Când ne-am dat seama că se întrevedea un spital, am realizat că singuri nu vom putea face acest demers.“ Astfel, la ni­velul anului 2010 a avut loc tranzacţia cu MedLife. „În mo­mentul unei astfel de decizii, există o barieră psiho­logică legată de desprinderea de afa­ce­rea în care aveai control şi în care deodată te găseşti într-o poziţie minoritară. Pentru noi însă, a fost uşor pentru că eram mi­no­ri­tari de la bun început. Atâta timp cât am con­si­derat că putem duce lucrurile singuri, am făcut-o, dar când lucrurile au luat o di­men­siune care implica mari respon­sa­bi­li­tăţi, ne-am dat seama că aveam nevoie de suport.“

După o perioadă de creştere mai ales organică, MedLife PDR Braşov spune că acum este pregătit să înceapă propria politică de achiziţii.

„Acum 10 ani am venit într-o firmă care avea o cifră de afaceri de 3 milioane de euro, anul trecut am terminat cu 27 de milioane de euro, anul acesta ajungem la 30 de milioane de euro. Am crescut de 10 ori în 10 ani. Azi PDR Braşov este la nivelul MedLife din momentul achiziţiei“, spune George Muscoiu, manager regional MedLife PDR Braşov, care s-a altăurat echipei MedLife în 2012 după o carieră construită în domeniul bancar. Pentru anul acesta, grupul MedLife şi-a bugetat un business de 1,6 miliarde de lei în 2022, în creştere cu 13,7% faţă de anul anterior.

Potrivit lui George Muscoiu, MedLife PDR Braşov se uită deja în piaţă, regiunea în care activează fiind oricum caracterizată printr-o puternică efervescenţă investiţională.

„Faptul că Braşovul a fost mereu o piaţă aglomerată ne-a determinat să ne reinventăm. Dacă până acum provocările au fost să ne dezvoltăm organic, acum ne-am aşezat şi ne uităm foarte atent în Braşov şi în jur la cum putem să ne dezvoltăm prin achiziţii. Avem în vedere în următorii ani, 4-5 achiziţii în Braşov şi în jurul nostru. Sunt achiziţii pe care ne dorim să le integrăm sub umbrela noastră care să ne facă să acoperim mai bine şi teritorial“, spune George Muscoiu. Alături de politica de extindere, investiţiile în digitalizare vor juca un rol central în evoluţia MedLife PDR Braşov. „Ce urmează în medicina viitorului va fi exact zona de inteligenţă artificială, digitalizare. A trecut momentul în care actul medical era doar un medic cu stetoscopul său“, a mai precizat George Muscoiu.

Mihai Vârciu, unul dintre fondatorii MedLife PDR Brasov şi directorul medical al unităţii: În momentul unei astfel de decizii (exit-n.red.), există o barieră pishologică legată de desprinderea de afacerea în care aveai control şi în care deodată te găseşti într-o poziţie minoritară. Pentru noi însă, a fost uşor pentru că eram minoritari de la bun început. Atâta timp cât am considerat că putem duce lucrurile singuri, am făcut-o, dar când lucrurile au luat o dimensiune care implica mari responsabilităţi, ne-am dat seama că aveam nevoie de suport.


Articolul face parte din proiectul editorial #Antreprenorii RoMaine, susţinut de MedLife. Cu peste 35 de achiziţii, MedLife a devenit un agregator de companii, coagulând o comunitate de peste 60 de antreprenori români, majoritatea medici, care au pornit câte o firmă în România şi au ajuns la rândul lor să achiziţioneze alte companii. Antreprenorii RoMâine, înglobaţi în structura gigant a MedLife, sunt un catalizator pentru transformarea şi consolidarea sănătăţii în ansamblu, dar şi a sănătăţii economiei româneşti. Prin seria de materiale din cadrul proiectului editorial Antreprenorii RoMâine, aducem în prim plan MED angels care prin profesionalismul lor şi investiţia în sănătate au aşezat business-uri sustenabile şi devin o resursă pentru antreprenorii tineri care vor contribui la randul lor la propulsarea sistemului medical românesc.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Medlife