#AntreprenoriiRoMâine

#IntraprenoriiRoMâine. Alina Ionescu, director divizie celule stem, MedLife: Provocarea este să creştem într-o piaţă în care scade numărul de naşteri, dar am reuşit. Acum copiii au devenit mult mai preţioşi pentru familii

16.03.2023, 00:07 Autor: Roxana Petrescu

Planurile diviziei de celule stem a MedLife, cu laboratorul şi banca în Timişoara, sunt de a se extinde chiar dacă natalitatea în România este de mulţi ani pe o pantă descendentă Ce se observă însă la nivel de tendinţă este că familiile care decid să aibă copii de obicei se opresc la unul singur, grija pentru sănătatea acestuia fiind mult mai mare.

Divizia de celule stem a gru­pului MedLife are opera­ţiunile concentrate în Timişoara, planurile fiind ca dezvoltarea să aibă loc tot acolo. Ca business, această divizie unică la nivelul MedLife a ajuns la un rulaj de circa 4,5 milioane de euro, peste 2000 de recoltări anuale şi o echipă de 60 de membri coordonaţi de Alina Ionescu, directorul di­vi­ziei de celule stem a MedLife

„Am intrat în MedLife în 2008, în di­vizia de vânzări corporate. A fost o pro­vocare majoră la momentul respectiv. Practic, am construit de la zero tot, de la clienţi la echipa de medici“, a spus Alina Ionescu, directorul diviziei de celule stem a MedLife, în cadrul unui nou episod al #IntraprenoriiRoMâine, proiect editorial ZF susţinut de MedLife.

Banca de celule stem din Timişoara a intrat în portofoliul MedLife în 2016 prin intermediul unei achiziţii, iar din 2019 Alina Ionescu a preluat conducerea acesteia.

„Am avut avantajul de a prelua un busi­ness foarte bine aşezat din punctul de vedere al laboratorului. Acolo este toată baza. La momentul acela aveam 1,8 mili­oane de euro, iar numărul de recoltări era sub 100. Acum suntem la 4,5 milioane de euro, iar numărul de recoltări depăşeşte constant 200.“

Unicitatea modelului de business al băn­cii de celule stem, care nu mai are co­res­pondent la nivelul structurii MedLife, a de­terminat în cadrul echipei care se ocupă de dezvoltarea acestuia un comportament an­treprenorial. „Banca de celule a MedLife, prin excepţie, este şi singurul business de acest fel din grup, motiv pentru care era obli­gatoriu să avem un comporta­ment antre­prenorial pentru a ne dezvolta. Am avut acces la informaţiile din grup, dar a trebuit să ne găsim calea de dezvoltare sin­guri. Aşa că a venit natural comporta­men­tul intraprenorial.“

Prioritatea la nivel de investiţii a fost mereu partea de laborator, particularitatea diviziei de celule stem a MedLife fiind fap­tul că procesarea se face automat, lucru care duce la o viabilitate a probelor de peste 90%.

La nivel de piaţă, rata de recoltare în România este de circa 10%, principala pro­vocare fiind natalitatea în scădere. Pe de altă parte, ceea ce se remarcă este că acele cupluri care decid să aibă un copil sunt mai informate şi deci mai înclinate în a lua decizii care vizează sănătatea pe termen lung a acestuia.

„Natalitatea este o problemă în Româ­nia şi aceasta a fost şi provocarea pentru noi, faptul că activăm într-o piaţă în care numărul de clienţi scade în fiecare an. Pro­vocarea noastră a fost să creştem în această piaţă. Cu toate acestea, am reuşit pentru că într-adevăr copiii au devenit mult mai preţioşi pentru familii. Foarte multe familii se opresc la primul copil.“ 

Mai mult, pe măsura evoluţiilor din do­meniul cercetării, aşteptarea celor care aleg să apeleze la astfel de servicii este ca tera­piile celulare să fie o soluţie pentru tot mai multe afecţiuni. „Zona de cercetare pentru tot ce în­seam­nă terapii celulare şi bioteh­no­logie este într-o ascendenţă colosală. Faptul că s-a creat un vaccin care a avut la bază o me­todă de lucru ARN mesager a fost un lucru care a dat un imbold şi mai mare acestei pieţe de terapii celulare. Lucrurile s-au schimbat semnifica­tiv, sunt mult mai multe studii, accesul la informaţii este mult mai transparent.“ Astfel, deşi contextul natali­tăţii din Ro­mâ­nia rămâne provocator, planurile divi­ziei de celule stem a MedLife sunt de creştere.

„În primul rând, ne dorim mutarea labo­ratorului într-o locaţie mai extinsă, extinde­rea capacităţii de procesare şi mai ales a ca­pacităţii de stocare“, a mai spus Alina Ionescu.

Grupul de servicii medicale MedLife a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri consolidată de 1,8 miliarde lei, în creştere cu 26%, şi un profit net de 44,3 milioane lei, în scădere cu 68 milioane lei faţă de 2021, arată raportul financiar publicat recent. Toate liniile de business au înregistrat un avans în 2022, cele mai performante fiind clinicile, spitalele şi corporate, cu creşteri de 78%, 39% şi 10%, urmate de laboratoare, clinicile stomatologice şi farmaciile. Potrivit raportului financiar, planurile pentru 2023 includ integrarea businessurilor achiziţionate în 2022, consolidarea marginilor de profitabiltate postachiziţii şi creşterea portofoliului de medici.

 

Divizia de celule stem a MedLife în cifre:

Sediu: Timişoara.

Venituri: 4,5 mil. euro.

Peste 200 de recoltări.

Circa 60 de colegi.

Termenul standard de stocare a probelor: 20 de ani.


Articolul face parte din proiectul editorial #IntraprenoriiRoMâine, susţinut de MedLife. În cele aproape trei decenii de existenţă, MedLife s-a dezvoltat sănătos, fiind o companie românească reper pentru mediul de business local. ADN-ul companiei are la bază atât valorile antreprenoriale, cât şi pe cele intraprenoriale, MedLife încurajând în mod deschis iniţiativele antreprenorilor interni - manageri de spitale, clinici, laboratoare sau din departamentele de suport. Prin seria de materiale din cadrul acestui proiect editorial, aducem în prim-plan oamenii MedLife, care prin idei inovatoare şi gândire strategică, au contribuit în mod direct la dezvoltarea sustenabilă a celui mai mare sistem de sănătate privat din România şi care devin o sursă de inspiraţie pentru mediul de business, prin curajul şi viziunea lor.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Medlife