#AntreprenoriiRoMâine

#IntraprenoriiRoMâine. Daniela Badea, manager, PharmaLife Med, MedLife: Ne uităm la partea de cosmetice cu brandul propriu, Doctor Life, şi vrem să creştem online-ul. Lipsa de medicamente va continua

02.02.2023, 00:06 Autor: Roxana Petrescu

PharmaLife Med, divizia de farmacii şi distribuţie a MedLife, a terminat anul trecut cu un business de circa 50 de milioane de euro, entitatea având 23 de farmacii, cu un model de afaceri diferit faţă de lanţurile clasice Pe termen lung, dezvoltarea pe partea de farmacii va urma aceeaşi reţetă, a deschiderilor în incinta clincilor MedLife sau în apropierea spitalelor, dar atenţia se va duce şi spre extinderea brandului propriu Doctor Life, concomitent cu creşterea vânzărilor online.

„Noi ne axăm pe acest model de business, adică ne uităm doar la a ne dezvolta în clinicile noas­tre din Bucureşti şi din ţară. Iar dacă ie­şim din zona noastră, ne uităm să fim lângă o cli­nică sau un spital de stat“, a spus Daniela Badea, managerul lanţului de farmacii PharmaLife Med din cadrul grupului MedLife, în cadrul emisiunii #IntraprenoriiRoMâine, pro­iect editorial ZF susţinut de MedLife.

Daniela Badea esta la conducerea diviziei PharmaLife Med din 2011, activând anterior în domeniul bancar.

„Trecerea a fost uşoară din siste­mul bancar în cel medical pentru că banca în care eu am lucrat avea şi are o divize pentru medici. Dar în sistemul bancar vorbim de nişte norme foarte bine stabilite, care nu te lasă să iei foar­te multe decizii. În MedLife ai a­ceastă independenţă. De multe ori simt că sunt farmaciile mele, ca şi cum este businessul meu. De fapt, rolul unui intraprenor este să se comporte ca şi cum ar fi businessul său.“

La momentul preluării conducerii PharmaLife Med, activităţile erau derulate prin 5 farmacii. În acest moment, divizia deţine 23 de farmacii, toate deschise în incinta unor unităţi medicale, cele mai multe MedLife, dar şi un distribuitor.

În total, divizia a avut anul trecut un business de circa 50 de milioane de euro din care 35 de milioane de euro au fost generate de partea de distribuţie.

„Modelul nostru de business este puţin diferit în sensul că toate farmaciile sunt poziţionate în clinicile noastre. Pacientul iese de la medic, cu prescripţia, ia medicamentele şi pleacă mai departe. Fiecare farmacie este diferită prin ceea ce vinde, dar şi prin pacienţii pe care îi deserveşte. Există o legătură între medic şi farmacist, există o comunicare pentru ca farmacia să fie foarte bine aprovizionată. Lucrurile sunt strânse.“

Anul trecut, PharmaLife Med a decshis două farmacii, dar ca dezvoltare cel mai important an a fost 2021, unul dintre cei mai delicaţi din punct de vedere sanitar pe fondul pandemiei.

„Pe zona de achiziţii (în 2021 – n.red.), am preluat un lanţ de 6 farmacii, asemănătoare cu business-ul din clinicile noastre. Acestea sunt în interiorul policlinicilor de stat. Aici vorbim de un un business de 4 milioane de euro. Totodată, am achiziţionat un distribuitor de medicamente care a venit cu un business de 25 de milioane de euro.“

Dincolo de farmacii şi de partea de distribuţie, Daniela Badea gestionează şi dezvoltarea brandului propriu MedLife, Doctor Life. Lansat în urmă cu trei ani de zile, Doctor Life s-a axat mai ales pe suplimente alimentare, în perioada pandemiei brandul reuşind să intre în producţia de măşti şi dezinfectante.

„Am mers pe partea de suplimente pentru că autorizaţia este mai uşor de obţinut. Produsele sunt realizate aici, colaborăm cu producători din România. Ne uităm însă la partea de cosmetice, de curând am lansat două produse noi şi ne gândim să intrăm pe mai multe segmente.“

Deşi intenţia este de a dezvolta business-ul pe toate verticalele, la nivelul pieţei farma, cel puţin, există provocări majore.

„Cea mai mare provocare pe care o avem sunt acele produse deficitare care dispar din piaţa din România. Anul trecut au dispărut în jur de 200 de produse, de rulaj foarte mare, atât pentru copii cât şi pentru adulţi. Iar anul acesta va continua acest lucru.“ La finalul lunii trecute, lipsa acută de medicamente uzuale, de la paracetamol pentru copii, la medicamente de durere în plin sezon de viroze şi gripă a determinat Ministerul Sănătăţii să oprească exporturile timp de trei luni. Propunerea a ajuns chiar şi pe masa Comisiei Europene, care a dat acceptul, în contextul sanitar critic în care se aflau pacienţii.

Dincolo de lipsa medicamentelor, creşterea semnificativă a costurilor este o altă provocare.

„Trebuie să fim mai atenţi pe partea de profitabilitate, aşa că ne uităm să consolidăm în următoarea perioadă. Ne dorim să dezvoltăm brandul propriu, Doctor Life, şi partea de online, pentru că vedem că aici se duce consumatorul. Pe partea de farmacii, va fi o dezvoltare în clinicile noastre, atunci când vor fi oportunităţi. Ne dorim farmacii sănătoase, cu potenţial, iar atunci când simţim că farmacie poate fi aşa cum ne dorim, deschidem.“

 

PharmaLife Med în cifre

Business: 50 de milioane de euro (farmacii şi distribuţie)

Include 23 de farmacii

Compania deţine brandul propriu Doctor Life

Circa 265 de angajaţi.



Articolul face parte din proiectul editorial #IntraprenoriiRoMâine, susţinut de MedLife. În cele aproape trei decenii de existenţă, MedLife s-a dezvoltat sănătos, fiind o companie românească reper pentru mediul de business local. ADN-ul companiei are la bază atât valorile antreprenoriale, cât şi pe cele intraprenoriale, MedLife încurajând în mod deschis iniţiativele antreprenorilor interni - manageri de spitale, clinici, laboratoare sau din departamentele de suport. Prin seria de materiale din cadrul acestui proiect editorial, aducem în prim-plan oamenii MedLife, care prin idei inovatoare şi gândire strategică, au contribuit în mod direct la dezvoltarea sustenabilă a celui mai mare sistem de sănătate privat din România şi care devin o sursă de inspiraţie pentru mediul de business, prin curajul şi viziunea lor.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Medlife