Spitalul de Ortopedie şi Chirurgie Plastică MedLife (Bucureşti) a ajuns anul trecut la un rulaj de 29 de milioane de lei, cu o echipă de 200 de persoane. Deşi aproape jumătate din venituri sunt generate de intervenţiile destinate ortopediei, zona de neurochirurgie, introdusă în urmă cu trei ani, a avut o creştere solidă. Astfel, din cele 2.000 de intervenţii chirurgicale efectuate anul trecut, 600 au fost pe zona de neurochirurgie.
„M-am angajat în 2011 la MedLife, am lucrat patru ani şi jumătate pentru boardul companiei. Aici am învăţat care sunt direcţiile MedLife de business. În august 2015 am promovat pe corporate account manager, pe zona de new business, unde am rămăs doi ani şi jumătate. În ianuarie 2018, am preluat actuala funcţie“, a spus Monica Cimbru, managerul Spitalului de Ortopedie şi Chirurgie Plastică MedLife, în cadrul unui nou episod al #IntraprenoriiRoMâine, proiect editorial realizat de ZF alături de MedLife.
Monica Cimbru spune că odată preluată conducerea Spitalului de Ortopedie şi Chirurgie Plastică inclusiv cariera ei a intrat în zona de intraprenoriat.
„Este ceva diferit în sensul în care am nişte bugete şi taskuri pe care trebuie să le urmez, dar am şi libertate de decizie, autonomie.“
La momentul preluării mandatului, Spitalul de Ortopedie şi Chirurgie Plastică avea o echipă de 120 de membri, din care jumătate era echipa medicală, şi un business de circa 19 milioane de lei. Între timp, atât echipa, cât şi afacerile au crescut în urma mai multor proiecte de diversificare.
„Acum avem 29 de milioane de lei şi suntem undeva la 200 de persoane. Este clar că rezultatele au venit treptat. Am adus echipe medicale noi, am diversificat paleta de servicii medicale şi am început să facem intervenţii chirurgicale cu un grad de complexitate ridicat.“
Deşi un an provocator, 2022 a venit cu o creştere de veniturilor de circa 10%, mai spune Monica Cimbru.
„Am avut cel mai mare număr de intervenţii chirurgicale de la deschiderea spitalului, peste 2.000 de pacienţi operaţi. Ca specialitate, cea mai importantă este cea de ortopedie-traumatologie. Avem circa 50% ortopedie, apoi neurochirurgie şi chirurgie plastică. Partea de neurochirurgie a fost introdusă în urmă cu trei ani şi a avut o evoluţie frumoasă. Anul trecut am avut circa 600 de intervenţii pe această specialitate.“
Ca tendinţă pe zona de chirurgie plastică se remarcă o creştere a interesului pacienţilor, atât bărbaţi, cât şi femei, pentru intervenţiile de lifting, de exemplu. Pentru anul acesta cel mai important proiect vizează extinderea unităţii şi completarea portofoliului de servicii oferite.
„Ne gândim la aducerea unei game mai variate de servicii, imagistică mare şi zona de fizio-kinetoterapie. Momentan lucrăm la proiect, suntem la stadiul de depunere de autorizaţii. Pe partea de venituri, ne dorim să creştem bugetul. Suntem o companie medicală care se finanţează singură, aşă că avem nevoie de venituri mai mari.“
Grupul de servicii medicale MedLife a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri consolidată de 1,8 miliarde lei, în creştere cu 26%, şi un profit net de 44,3 milioane lei, în scădere cu 68 milioane lei faţă de 2021, arată raportul financiar publicat săptămâna trecută la BVB. Toate liniile de business au înregistrat un avans în 2022, cele mai performante fiind clinicile, spitalele şi corporate, cu creşteri de 78%, 39% şi 10%, urmate de laboratoare, clinicile stomatologice şi farmaciile. Potrivit raportului financiar, planurile pentru 2023 includ integrarea businessurilor achiziţionate în 2022, consolidarea marginilor de profitabiltate postachiziţii şi creşterea portofoliului de medici.
Una din principalele priorităţi ale companiei pentru anul 2023 este proiectul MedLife Medical Hub, cel mai mare parc medical al grupului, care a intrat în cea de-a doua etapă de dezvoltare.
Aceasta prevede punerea în funcţiune a noi săli de operaţii, extinderea unităţilor pre şi postoperatorii şi recalibrarea circuitelor spitaliceşti. Pe termen lung, proiectul-pilot MedLife Medical Hub va fi replicat şi în alte zone din ţară precum Braşov, Sibiu, Cluj şi Arad.
Grupul MedLife deţine 700 unităţi proprii şi partenere la nivel naţional, iar peste 800.000 de angajaţi au abonamente la servicii medicale.
Articolul face parte din proiectul editorial #IntraprenoriiRoMâine, susţinut de MedLife. În cele aproape trei decenii de existenţă, MedLife s-a dezvoltat sănătos, fiind o companie românească reper pentru mediul de business local. ADN-ul companiei are la bază atât valorile antreprenoriale, cât şi pe cele intraprenoriale, MedLife încurajând în mod deschis iniţiativele antreprenorilor interni - manageri de spitale, clinici, laboratoare sau din departamentele de suport. Prin seria de materiale din cadrul acestui proiect editorial, aducem în prim-plan oamenii MedLife, care prin idei inovatoare şi gândire strategică, au contribuit în mod direct la dezvoltarea sustenabilă a celui mai mare sistem de sănătate privat din România şi care devin o sursă de inspiraţie pentru mediul de business, prin curajul şi viziunea lor.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE