#AntreprenoriiRoMâine

#IntraprenoriiRoMâine. Veronica Cătrună, manager divizie new business corporate, MedLife: Vedem o creştere semnificativă a cererii pentru abonamente medicale din partea IMM-urilor. Au ajuns la 50% în portofoliu

06.04.2023, 00:07 Autor: Roxana Petrescu

Includerea abonamentului medical în pachetul de beneficii pentru angajaţi devine o practică tot mai des întâlnită în cadrul IMM-urilor, după ce „tradiţia“ a fost lansată de marile companii sau de corporaţiile multinaţionale Ca noutate, alături de analizele clasice, acum sunt incluse servicii ce ţin de wellness, sănătate mintală, nutriţie, toate acestea fiind tot mai accesate după perioada pandemiei, spune Veronica Cătrună, manager divizie new business corporate, MedLife.

Scopul acestei divizii este identi­ficarea şi atragerea noilor clienţi corporate în portofoliul MedLife care deja include la nivel naţioal peste 8.000 de companii, cu 800.000 de abonaţi, asigurând în total circa 12,3% din tot rulajul MedLife.

„M-am alăturat echipei MedLife în 2009. Pot să spun că am asistat şi am făcut parte din toată această evoluţie. În februa­rie 2014, am preluat conducerea echipei din care făceam parte. A fost o provocare pen­tru că treceam de la responsa­bilitatea tar­getului individual, la un target pe echipă şi aici trebuia să găsesc instrumen­tele nece­sare să-mi moti­vez colegii“, a spus Vero­nica Cătrună, manager di­vizie new business corpo­rate, MedLife, în cadrul e­misiunii #Intrapre­noriiRoMâine, pro­iect editorial ZF susţinut de MedLife. În mai, 2019, Veronica Cătrună a preluat funcţia pe care o deţine şi acum, fiind responsabilă pentru Bucureşti, Argeş şi Ilfov.

„Noi promovăm pachetele de prevenţie şi profilaxie către companii şi încheiem par­te­neriate cu acestea. Acum, la nivelul gru­pului MedLife, avem peste 800.000 de abo­naţi, cu 8.000 de companii, care reprezintă circa 12,3% din cifra de afaceri a MedLife“, a mai spus Veronica Cătrună.

Potrivit acesteia, piaţa de abonamente medicale este în creştere, pandemia dând un impuls în sensul conştientizării im­por­tanţei prevenţiei.

„Pandemia a fost o provocare, dar câşti­gă­torii au fost cei crea­tivi şi adaptabili. Am reu­şit să ne recalibrăm. Am fost primul furnizor de servicii medi­cale care a introdus consultaţia online. Pe zona de medi­cina muncii, ne-am digitalizat rapid. Pe par­tea de sport, am deschis ore online“, dă câte­va exemple Veronica Cătrună.

Ea mai spune că anul trecut a adus o creştere a numărului de accesări de servicii medicale prin intermediul abonamentului. Acest lucru are la bază trei factori, de fapt trei categorii de pacienţi: cei care şi-au amâ­nat analizele în pandemie şi au revenit a­cum în cabinet, cei care au trecut prin boală şi care trebuie să ţină anumite aspecte de sănătate sub monitorizare şi cei care au înţeles importanţa prevenţiei. Una dintre cele mai interesante evoluţii vine însă din partea de IMM-uri.

„Dacă în 2009 în special companiile multinaţionale ofereau acest beneficiu, abonamentul medical, acum vedem o creştere semnificativă pe zona de IMM-uri, aşa că am conturat pachete în acest sens. IMM-urile au ajuns la 50% în portofoliu.“

Mai departe, abordarea pacientului s-a dezvoltat.

„Credem într-o abordare complexă a pacientului, nu doar prevenţie, ci tot ce înseamnă sănătate, sport, nutriţie, sănătate mintală. Am venit cu pachete către compa­nii care sunt tot mai mult interesate ca angajaţii lor să fie sănătoşi, nu doar fizic. Avem un centru de excelenţă în mind care. Venim cu un pachet complet, 360 de grade de servicii medicale.“

Această dezvoltare porneşte de la sinergiile create intragroup, MedLife fiind un cumpărător de companii medicale din mai multe domenii, dar şi prin intermediul parteneriatelor externe, cum este cel cu NN Asigurări. „Acum suntem cel mai mare integrator de servcii medicale şi cea mai mare plat­for­mă de diagnostic şi tratament din România. Ne dorim dezvoltarea porto­foliului şi mergem mai departe cu această abordare de 360 de grade a pacientului“, a mai spus Veronica Cătrună.

Grupul de servicii medicale MedLife a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri con­solidată de 1,8 miliarde lei, în creştere cu 26%, şi un profit net de 44,3 milioane lei, în scădere cu 68 milioane lei faţă de 2021, ara­tă raportul financiar publicat recent. Toate liniile de business au înregistrat un avans în 2022, cele mai performante fiind clinicile, spitalele şi corporate, cu creşteri de 78%, 39% şi 10%, urmate de laboratoare, clini­ci­le stomatologice şi farmaciile. Potrivit ra­por­tului financiar, planurile pentru 2023 includ integrarea businessurilor achiziţiona­te în 2022, consolidarea marginilor de pro­fitabilitate postachiziţii şi creşterea porto­foliului de medici.


Articolul face parte din proiectul editorial #IntraprenoriiRoMâine, susţinut de MedLife. În cele aproape trei decenii de existenţă, MedLife s-a dezvoltat sănătos, fiind o companie românească reper pentru mediul de business local. ADN-ul companiei are la bază atât valorile antreprenoriale, cât şi pe cele intraprenoriale, MedLife încurajând în mod deschis iniţiativele antreprenorilor interni - manageri de spitale, clinici, laboratoare sau din departamentele de suport. Prin seria de materiale din cadrul acestui proiect editorial, aducem în prim-plan oamenii MedLife, care prin idei inovatoare şi gândire strategică, au contribuit în mod direct la dezvoltarea sustenabilă a celui mai mare sistem de sănătate privat din România şi care devin o sursă de inspiraţie pentru mediul de business, prin curajul şi viziunea lor.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Medlife