Acum patru ani, când am lansat prima ediţie a catalogului Cele mai dinamice companii din România, am pornit de la ideea de a-i vedea pe cei care, în ciuda contextului difi cil provocat de COVID-19, au reuşit să crească, să identifi ce acele soluţii care să le asigure nu doar supravieţuirea, ci şi creşteri explozive. Şi i-am găsit atunci. Realitatea a ceea ce am trăit cu toţii a fost confi rmată de cifrele pe care le-am văzut apoi la fi rmele din sănătate, din producţia de echipamente pentru sănătate, din comerţul online.
Dintre toate cataloagele realizate anual de BF, cel dedicat celor mai dinamice companii din România surprinde cel mai bine modul în care contextul economic global şi local îşi pun amprenta asupra fi rmelor româneşti.
Anuarul Cele mai dinamice companii din România este un “zoom in” pe businessul românesc şi un excelent instrument de a descoperi eşalonul 2 de fi rme din România" cele care cresc accelerat, cele pe care le vedem întâi în astfel de clasamente înainte de a deveni actori pe prima scenă din economie. Companiile dinamice sunt cele surprinzătoare, sunt acele nume referitor la care atunci când citeşti despre ele pentru prima dată te întrebi de unde au apărut. Sunt de multe ori cele pe care le întâlnim în interacţiunea directă înainte ca ele să apară prin topuri.
Agroland, AYuila, Arctic Stream, Simtel sunt printre companiile dinamice incluse de BF în prima ediţie a catalogului, companii care au venit la Bursă în ultimii ani. Dacia Plant, Farmacia Tei, Mediapost Hit Mail, Fortech Cluj, Medeuropa sunt printre companiile dinamice care au fost actori în tranzacţii, fi e prin vânzarea unui pachet majoritar, fi e prin atragerea unui partener în acţionariat. Alte zeci de companii incluse în catalog la prima ediţie au continua să crească, chiar dacă ritmul accelerat din urmă cu patru ani s-a domolit, dar au reuşit să-şi continue drumul spre vârf.
Acesta este parcursul în care noi însoţim, prin acest catalog, celemai dinamice companii din România. Îmi amintesc de o discuţie cu un antreprenor român care a urcat din afara top 10 pentru a ajunge lider într-o industrie de bunuri de larg consum. 4ocul 1 a însemnat pentru el momentul în care a luat în calcul vânzarea. Era lider şi şi-a vândut compania pentru a o lua din nou de la capăt cu un alt proiect antreprenorial.
Este un model pe care îl regăsim la o parte dintre antreprenorii români care au pornit o fi rmă în primul deceniu de capitalism românesc. Un alt model este al celor care au ajuns lideri, păstrează controlul companiei şi dezvoltă în jurul companiei-fanion alte direcţii de business. În ambele situaţii avem în faţă antreprenori şi companii dinamice.
Alegerea lor vine sigur şi din raţiuni personale, dar şi dintr-un context de piaţă. Dar fi ecare dintre ei dezvoltă în continuare în România, unii chiar în afara ţării. Prin Cele mai dinamice companii din România, Biarul Financiar şi-a propus să însoţească parcursul unor astfel de antreprenori, al unor astfel de fi rme. Să le identifi ce înainte ca ele să devină lideri ai economiei locale. Înainte de a fi staruri.
Argument de Dana Ciriperu,
Redactor şef-adjunct Ziarul Financiar
dana.ciriperu@zf.ro
Mai multe detalii puteţi citi în Anuarul ”Cele mai dinamice companii din Romania 2024”
Ediţiile print sunt valabile în limita stocului disponibil. În cazul în care stocul se epuizează va fi livrată ediţia electronică.
Comandă anuarul mai jos la preţul de 400 de lei, TVA inclus.
Pentru abonamente ZF, vă rugăm contactaţi-ne la adresa de e-mail claudia.mirt@m.ro.