Anuarul ZF Logistica & Transporturi 2016

Anul 2015 i-a adus României o creştere economică după care tânjea de mai bine de şase ani, plusul de 3,7% faţă de anul precedent făcându-i pe cei mai mulţi manageri să semneze bugete cu una sau chiar două cifre de creştere, cu investiţii mai mari, dar şi cu opţiunea unor achiziţii. Sectorul de logistică şi transporturi nu este o excepţie de la regulă, având în vedere că evoluţia consumului de anul trecut (plus 9%) a crescut nevoia de spaţii logistice şi industriale a jucătorilor de pe plan local şi implicit de camioane care să livreze bunurile atât în România, cât şi la export.

În plus, anul acesta se prefigurează ca avansul economic al României să continue, iar marii jucători pregătesc deja terenul pentru noi construcţii sau chiar achiziţii de clădiri deja existente. Industria alimentară este doar unul dintre sectoarele care ţine în priză sectorul de logistică şi transporturi.

Exporturile României au ajuns anul trecut la 54,6 miliarde de euro, în timp ce importurile au mers până aproape de 63 miliarde de euro, un nivel record în ambele cazuri. Cea mai importantă pondere în exporturi şi importuri au avut-o anul trecut maşinile şi echipamentele de transport. Industria auto a atras după sine de-a lungul anilor investiţii în fabrici de componente auto, în companii de transport, în flote, dar şi în depozite. În plus, anul acesta a debutat cu încă un semnal pozitiv pentru România, gigantul german Daimler pregătindu-se să inaugureze fabrica de la Sebeş, unde va produce cutii de viteze pentru automobilele Mercedez-Benz. Ce creează această investiţie? Peste 600 de locuri de muncă direct, la care se adaugă alte câteva sute de joburi create în mod indirect, prin faptul că Daimler va avea nevoie de un transportator care să şi livreze piesele în Germania, poate de un depozit în care să ţină stocul de componente sau de furnizor de materii prime. Şi el este doar unul dintre cei care vor trage în sus sectoarele de logistică şi transporturi.

Mai este loc de spaţii logistice în România? Care sunt cei mai mari proprietari de depozite şi cum arată sectorul de transport din România? Cum stăm la capitolul autostrăzi şi cum au devenit avioanele şi navele opţiuni în lipsa unor drumuri rapide? Anuarul ZF Logistică şi transporturi a făcut o radiografie a acestor două sectoare-cheie pentru economia locală şi a surprins cele mai importante proiecte pe care le au companiile din două domenii care rulează anual peste 10 miliarde de euro. Dezvoltatorul CTP a anunţat deja că vrea un milion de metri pătraţi de spaţii până în 2018.

Ediţiile print sunt valabile în limita stocului disponibil. În cazul în care stocul se epuizează va fi livrată ediţia electronică.

Taxele de livrare ale ediţiilor print vor cădea în sarcina cumpărătorului.

Pret: 50 lei (TVA inclus)



AFACERI DE LA ZERO