Auto

1,5 milioane de euro pentru a fi pilot de teste pentru Ferrari

06.07.2005, 19:23 40

Pedale construite pe dimensiunile clientilor si cel mai avansat model GT aparut vreodata sub insemnele calutului cabrat. Astfel poate fi descris foarte succint prototipul FXX, adica o masina care va costa 1,5 milioane de euro si la care vor avea acces doar 20 de clienti, alesi pe spranceana de producatorul italian.

Ideea este pe cat de simpla, pe atat de interesanta. Masinile Ferrari au imaginea unor masini supersportive, testate de cei mai buni piloti din lume. Cu toate acestea, cei care le conduc in viata de zi cu zi sunt oameni aproape obisnuiti (e drept, cu bani mult mai multi decat oamenii obisnuiti in adevaratul sens al cuvantului). Tocmai acestia au acum ocazaia ca pentru o suma deloc neglijabila sa contribuie cu sugestii la dezvoltarea urmatorului model de masina supersportiva pe care probabil ca tot ei il vor cumpara.

Prototipul FXX are la baza cel mai scump model din oferta Ferrari in acest moment, Enzo, insa este mult mai mult decat atat. Cei 1,5 milioane de euro asigura fericitilor clienti nu doar dreptul de proprietate asupra masinii, ci si cursuri de pilotaj cu instructori specializati.

Desi masina nu va fi vazuta pe strazile din Monte Carlo si nici macar in cursele de GT, este de asteptat ca toate cele 20 de automobile sa se expuizeze imediat, avand in vedere numarul ridicat al celor interesati de a plati sume exorbitante pentru a experimenta senzatii extreme intr-o masina de teapa lui FXX.

Practic, la 1,5 milioane de euro clientul primeste o masina cu care nu poate circula pe strazi, insa castiga dreptul de a fi pentru mai multe curse derulate pe parcursul urmatorilor doi ani piloti de teste pentru Ferrari. Sugestiile venite din partea clientilor FXX vor fi luate in calcul de cei de la Ferrari alaturi de sugestiile pilotilor profesionisti precum Michael Schumacher sau Rubens Barichello. In acest fel, italienii au la dispozitie rezultatele unui studiu de piata printre clientii Ferrari, pentru care nu doar ca nu platesc nimic, ci si incaseaza milioane bune de euro.

Revenind la proiectul FXX, cum a fost denumit de cei de la Ferrari, motorul de 12 cilindri cu o capacitate de 6.262 centimetri cubi, care dezvolta 800 de cai-putere ar trebui sa spuna foarte multe despre performantele masinii. Mai mult, spun italienii, cutia de viteze similara celei folosite de monoposturile din Formula 1. Si daca a venit vorba de monopost, trebuie spus ca potentialii clienti pot opta atat pentru o masina cu un loc, cat si cu doua locuri.

Sistemul de frane, precum si jantele, anvelopele sau culoarea caroseriei sunt tot atatea ocazii folosite de Ferrari pentru a demonstra ca dispune de cea mai noua tehnologie in domeniu.

Piesa de rezistenta, spun inginerii, este sistemul telemetric sofisticat care monitorizeaza aproape 40 de parametri tehnci ai masinii in timp real. Informatia inregistrata de acest sistem urmeaza sa fie analizata de tehnicienii de la Ferrari pentru a imbunatati performantele masinii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO