Auto

14 ani de UE degeaba, infrastructura de transport este la pământ. Trenul Connecting Europe Express, care va trece şi prin România, va merge la noi cu 40 km/oră, faţă de peste 100 km/oră în vestul Europei. Trenul a pornit pe 2 septembrie din Lisabona, va intra în România pe 17 septembrie şi va ajunge, în final, la Paris

În România, trenul va ajunge în data de 17 septembrie şi va părăsi ţara noastră în data de 19, însă vor exista şi opriri de câteva ore, dar timpul de mers pe şinele româneşti va fi de circa 20 de ore

În România, trenul va ajunge în data de 17 septembrie şi va părăsi ţara noastră în data de 19, însă vor exista şi opriri de câteva ore, dar timpul de mers pe şinele româneşti va fi de circa 20 de ore

Autor: Miruna Diaconu

12.09.2021, 00:08 13622

UE marchează anul căilor ferate prin trenul Connecting Europe Express, trenul care va trece prin toate ţările europene, parcurgând circa 20.000 km în circa o lună Prima staţie din care a plecat trenul a fost Lisabona în data de 2 septembrie şi va ajunge pe 7 octombrie în Paris Trenul va ajunge în România pe 17 septembrie Trenul UE va face 850 de kilometri în România în 20 de ore, adică va merge cu 42 km/oră în medie, pe când în Portugalia şi Franţa va parcurge 1.700 de kilometri în 17 ore, adică o viteză de 100 km/oră.

Connecting Europe Express, trenul care va parcurge toate ţările europene, va frâna la intrarea în România, circulând cu o medie de 40 km pe oră, deşi media europeană a vitezei trenurilor este în jur de 100 km pe oră. Trenul UE va face 850 de kilometri în România în 20 de ore, adică va merge cu 42 km/oră în medie, pe când în Portugalia şi Franţa va parcurge 1.700 de kilometri în 17 ore, adică o viteză de 100 km/oră.

Connecting Europe Express este trenul care va trece prin toate ţările euro­pene, adică o distanţă de circa 20.000 km în patru săptămâni. Cursa Connecting Europe a plecat din Lisa­bona în data de 2 septembrie şi va avea ca destinaţie finală capitala Franţei, Parisul. În România, trenul va ajunge în data de 17 septembrie şi va părăsi ţara noastră în data de 19, însă vor exista şi opriri de câteva ore, dar timpul de mers pe şinele româneşti va fi de circa 20 de ore. Scopul acestui proiect este de a identifica pro­blemele infrastructurii feroviare euro­pene pentru a fi soluţionate în contextul în care transportul feroviar poate juca un rol important în tranziţia verde.

România a neglijat în ultimii 30 de ani infrastructura feroviară, iar de la ade­rarea ţării noastre la UE, în 2007, autorităţile locale au reuşit să moderni­zeze doar 125 km de cale ferată din bani europeni, pe când Polonia a reabilitat circa 1.607 km în aceeaşi perioadă din fonduri UE. Lipsa investiţiilor în mo­derni­zarea şi dez­voltarea infrastructurii feroviare poate reprezenta un pericol pentru cei care folosesc acest mijloc de transport, fie ei transportatori de marfă sau călători, unele porţiuni fiind într-un grad avansat de degradare. În 2020, unu din trei tre­nuri operate de către CFR Călători, compania de stat care are cea mai mare cotă de piaţă în acest sector, a avut întârzieri.

Pe zona de transport de marfă, producătorii industriali reclamă că infrastructura este depăşită de nevoile actuale ale industriei, de la viteza pe calea ferată, care este, în medie de sub 20 de km/h, până la avarii pe reţea şi întârzieri mari, care pun în pericol fluxul de marfă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO