Auto

44 de dealeri auto şi-au completat portofoliul cu maşini „made in China“

44 de dealeri auto şi-au completat portofoliul cu...

Autor: Bogdan Alecu

23.07.2024, 00:07 3514

Preţurile mai mici, disponibili­tatea în volume mai mari alături de campanii de lansare au determinat deja tot mai mulţi dealeri auto să-şi completeze portofoliul şi cu cel puţin o marcă „made in China“. Mai mult, alte mărci chinezeşti vor să adauge România pe listă începând cu 2025 după ce şi-au făcut simţită prezenţa în Vest.

Cel mai vizibil constructor cu maşini produse în China pe piaţa locală este brandul britanic MG, deţinut de grupul chinez SAIC - Shanghai Automotive Industry Corporation, care a revenit pe piaţa locală începând cu luna decembrie 2023 după ce importurile au fost preluate oficial de Quantum Auto Max, deţinută de Dan Chitaru şi George Damian, cei care deţin şi importurile Kia pe piaţa locală şi care au reuşit să impună puternic brandul sud-coreean începând cu anul 2007.

Înmatriculările MG din luna iunie au ajuns să le depăşească pe cele ale Peugeot, Opel şi Citroen la un loc, iar reţeaua mărcii a ajuns la un total de 28 de dealeri la nivel naţio­nal. SUV Cars din Harghita, cu un portofoliu format din 7 mărci au deja 16 dealeri, iar alţi construc­tori chinezi se pregătesc să intre. Lynk & Co a desemnat SEEAG ca impor­tator şi distribuitor pentru Europa de Sud-Est, ca parte a strategiei sale de a-şi extinde prezenţa în Europa.

SEEAG este un grup de companii auto implicate în importul, distribuţia, vânzarea angro şi cu amănuntul de vehicule şi piese de schimb, cu peste 30 de ani de experienţă pe pieţele auto din Europa de Sud-Est.

"Planificăm să oferim vehiculele noastre în toate cele 12 pieţe din regiunea Europa de Sud-Est în 2024 şi începutul anului 2025, începând cu Grecia şi România. Vehiculele noastre sunt proiectate şi stilizate în Gothenburg, Suedia, şi fabricate în facilităţi de ultimă generaţie din Yuyao, China", spun cei de la Lynk & Co, companie parte a grupului chinez Geely care deţine Volvo Cars şi este partener cu Renault în Horse şi implicit deţine indirect şi producţie de motoare şi transmisii în România odată cu reorganizarea Renault.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro