Auto

70% din componentele unei Dacii Logan sunt made in Romania. „Vrem să atragem noi furnizori locali şi ne uităm şi după furnizori de baterii“

70% din componentele unei Dacii Logan sunt made in Romania. „Vrem să atragem noi furnizori locali şi ne uităm şi după furnizori de baterii“

Mihai Bordeanu, country head Dacia

Autor: Bogdan Alecu

29.03.2021, 00:08 5642

Grupul Renault ia în calcul posibilitatea ca Dacia să producă la Mioveni maşini cu tehnologie hibridă şi discută cu producători locali care ar putea furniza baterii pentru maşini electrice

Dacia ar putea face pasul ca în următorii ani să producă şi în România maşini hi­bri­de sau elec­trice, în con­di­ţiile în care toţi pro­ducă­torii euro­peni au anun­ţat deja un plan concret de elec­tri­ficare a ga­mei şi elimi­narea motoa­relor con­ven­ţionale până în 2030, precum Ford şi Grupul Volkswagen.

„Pentru baterii pentru ma­şini electrice Grupul Re­nault dis­cută cu Prime, cei care au o fa­bri­că la Cernica. Dacă apare un fur­nizor interesant pen­tru Alianţă, atunci sunt şi dis­cuţii. Nu avem o dată încă pentru mo­men­tul în care vom vinde numai maşini elec­tri­ce, dar urmărim tendinţele actuale. Spre exem­plu, am eliminat motorizarea diesel în ca­zul San­dero şi Logan, GPL-ul este acum „no­ul die­sel“. În cazul lui Duster nu s-a luat o de­cizie cu privire dacă vom elimina dieselul sau nu de pe facelift. Anul acesta ur­mea­ză să lan­săm Duster 2 facelift“, a spus Mi­hai Bordeanu, country head Dacia. El a subliniat că „Logan are în prezent un grad de locali­zare de 70%, adică mai bine de două treimi din compo­nente sunt produ­se local. Căutăm în continua­re noi fur­nizori pentru uzina Dacia“.

Antreprenorul Adrian Polec, acţionar în cadrul Prime Motors Industry, companie din care Rombat deţine 35%, are în plan dezvoltarea unei fabrici de baterii pentru maşini electrice în urma unei investiţii de 250 mil. euro. Rombat a preluat în 2019 35% din acţiunile companiei Prime Motors Industry SRL Bucureşti, producător de baterii Li-Ion şi vehicule electrice.

„Planuri sunt pentru un automobil hibrid sub marca Dacia, însă noi vom intra în joc atunci când disponibilitatea tehnică se întâlneşte cu profilul clientului, când vom avea cel mai bun raport preţ-calitate în acel segment. De realizat putem deoarece tehnologia există“, a spus Mihai Bordeanu.

El a subliniat că uzina Dacia rămâne una importantă pentru Grupul Renault, iar posibilitatea ca aceasta să producă peste 400.000 de unităţi în viitor depinde de evoluţia pieţei europene.

„Uzina de la Piteşti este cunoscută pentru gradul mare de adaptabilitate şi pentru faptul că putem produce maşini cu o complexitate mai mare şi tehnologie mai avansată. Există posibilitatea ca Bigster să fie produs aici, însă nu există o decizie în acest sens“, a explicat Mihai Bordeanu.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO