BucureŞtiul este conectat cu marile capitale europene Londra, Paris, Roma sau Madrid prin mai multe zboruri zilnice, operate atât de companiile low-cost, cât şi de transportatorii de linie, în timp ce de capitalele din regiune Praga, Sofia sau Belgrad este legat de curse operate de un jucător tradiţional sau cel mult doi operatori.
Doar ieri au decolat de pe aeroportul Henri Coandă (cel mai mare din ţară) cinci avioane spre Londra. Cea mai aprigă „luptă“ se dă pe ruta Bucureşti-Londra, pe care au curse regulate cinci companii aeriene prezente pe piaţa locală.
Compania de stat Tarom operează zboruri pe această rută, dar şi operatorul de linie British Airways, ce asigură din Londra conexiuni spre destinaţii transoceanice. Pe această legătură au pariat însă şi companiile aeriene low-cost Wizz Air, Blue Air şi Ryanair, competiţia puternică lăsând în piaţă bilete de avion la tarife ce încep de la 16 euro pe segment, arată datele din piaţă, tarif mai mic decât cele practicate pe cursele interne. Mai puţină efervescenţă se vede însă pentru cursele ce leagă Bucureştiul de Varşovia, Sofia, Praga sau Belgrad.
Recent, compania slovenă de transport aerian Adria Airways, cu un trafic de 1,1 milioane de pasageri în 2016, anunţa că va lansa din 25 martie curse regulate pe ruta Bucureşti-Ljubljana, cu o frecvenţă de patru ori pe săptămână.