Auto

„Agenţii de vânzări din auto trebuie să iasă pe teren“

„Agenţii de vânzări din auto trebuie să iasă pe teren“

Autor: Bogdan Alecu

07.03.2011, 23:43 28

Scăderea pieţei auto cu aproape 70% în ultimii doi ani îidetermină pe dealerii de maşini să găsească noi metode de a-şimajora vânzările, în condiţiile în care în 2011 aceştia se aşteaptăsă-şi cumpere autoturisme doar cei care au amânat decizia în 2009şi 2010.

"În showroom ai o rază de acţiune mică. Intri în contact cuposibili clienţi atât cât îţi permite telefonul, e-mailul şinumărul celor care intră în showroom. Agenţii de vânzări în ziua deazi trebuie să stea pe teren, nu în showroom", a spus AlexandruPiţigoi, directorul general al Colina Motors.

Compania deţine două centre auto, unul în Băneasa pentru marcaFord şi unul în Popeşti-Leordeni pentru Ford, Hyundai, utilitareMercedes-Benz. "Agenţii de vânzări dispun de baze de date, aucontacte de la mari companii care reprezintă posibili clienţi. Înbaza noastră de date am trecut de 20.000 de clienţi unici, care auvenit la noi fie să cumpere un produs, fie în service, iar aceştiatrebuie să revină."

Un alt aspect din strategia actuală a Colina se referă laextinderea pe radio şi internet în special în ceea ce priveşteofertele, pentru a ajunge cât mai repede la clienţi. "Vânzărilecentrului din Popeşti Leordeni au fost salvate şi datorităcampaniilor de pe internet. Acelaşi lucru îl putem spune şi despreHyundai, campaniile derulate pe online şi radio au mers bine,înregistrându-se o creştere a numărului de clienţi." Colina Motorsşi-a bugetat pentru acest an vânzări de 15 mil. euro, în condiţiileîn care businessul a atins anul trecut o valoare de

11 mil. euro, potrivit oficialilor companiei. "În ceea cepriveşte vânzările pentru marca Ford, ne aşteptăm la o creştere de15-20% în acest an, la peste 500 de unităţi, la care se adaugă cele160 de maşini Hyundai plus 80 de utilitare Mercedes-Benz. În cazulFord şi Hyundai, vânzările depind foarte mult de programulREMAT."

AFACERI DE LA ZERO