Auto

Andrew McCall, Ford Europa: Avem nevoie ca drumul expres Craiova-Piteşti şi autostrada Piteşti-Sibiu să fie finalizate la termen, dar şi de căi ferate. Ludovic Orban reia promisiunile făcute în 2007

Andrew McCall, Ford Europa: Avem nevoie ca drumul expres...

Autor: Bogdan Alecu

07.02.2020, 14:59 1017

Andrew McCall, vicepreşedintele pentru Afaceri Guvernamentale al Ford Europa s-a întâlnit cu premierul Ludovic Orban la uzina Ford România de la Craiova pentru a sublinia încă o dată importanţa infrastructurii rutiere şi feroviare pentru dezvoltarea producţiei din România.

Ludovic Orban era ministru al transporturilor în 2007-2008, atunci când Ford a preluat oficial uzina de la Craiova, iar primele întâlniri oficiale au avut loc în toamna anului 2007. La acea vreme, în 2007, Orban, în calitate de ministru al transporturilor spunea că "autorităţile vor construi drumul expres Craiova-Piteşti, iar Ministerul Transporturilor va construi şi Centura Capitalei. Tot el promitea în 2007 că "Într-o lună (noiembrie 2007 – n.red.) vom da ordinul de începere a lucrărilor pe două tronsoane ale centurii Bucureştiului, care va fi gata în 2 ani". După mai bine de 12 ani centura Capitalei nu este una funcţională, nu se poate circula pe două benzi pe sens între A1 Bucureşti-Piteşti şi A2 Bucureşti Constanţa şi abia anul acesta au demarat propriu-zis lucrările la Drumul Expres Craiova-Piteşti. În tot acest timp, Ungaria, Polonia sau Serbia au construit sute de kilometri de autostrăzi pentru a atrage şi susţine producătorii auto. Din acest motiv, Ungaria a atras două investiţii mari ale Mercedes-Benz, una nouă pentru Audi şi o uzină BMW, în timp ce România a fost ocolită de toţi constructorii auto care au ales fie Ungaria fie Polonia, Cehia sau Slovacia.

În 2007 Ludovic Orban declara că "Aproximativ 80% din rutele ce vor fi folosite de către Ford se află în diferite faze de lucru, fie că este vorba de studiu de fezabilitaet, fie de licitarea lucrării". În realitate, a durat mai bine de 12 ani ca lucrările propriu-zise să demareze efectiv, timp în care aproape an de an a fost schimbat câte un ministru al transporturilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO