Auto

Asaltul chinezilor pe piaţa auto: Pentru prima oară, luna trecută gigantul BYD a vândut mai multe maşini în Europa decât Tesla

Asaltul chinezilor pe piaţa auto: Pentru prima oară,...

Autor: Ştefan Stan

22.05.2025, 14:45 830

BYD a vândut luna trecută în Europa mai multe vehicule electrice decât Tesla pentru prima dată, reprezentând o realizare importantă în eforturile grupului chinez de a se extinde pe pieţele externe, potrivit Financial Times. 

Potrivit firmei de cercetare Jato Dynamics, BYD a înregistrat în Europa, luna trecută, 7.231 de autoturisme complet electrice, comparativ cu 7.165 de înmatriculări ale Tesla.

Expansiunea agresivă a grupului chinez în Europa a coincis cu o scădere a vânzărilor Tesla, cauzată de învechirea portofoliului de produse şi de reacţiile negative la implicarea lui Musk în politica regională.

„Acesta este un moment hotărâtor pentru piaţa auto europeană, mai ales dacă ne gândim că Tesla a condus piaţa europeană a vehiculelor electrice cu baterii timp de ani de zile, în timp ce BYD a început operaţiunile oficiale dincolo de Norvegia şi Ţările de Jos abia la sfârşitul lui 2022”, a declarat Felipe Muñoz, analist global la Jato Dynamics.

Vânzările Tesla au continuat să scadă în pieţele-cheie din Europa, în ciuda unei recentă modernizări a modelului său de vârf, Model Y. Musk a anunţat, de asemenea, că se retrage din rolul său guvernamental din SUA pentru a se concentra pe conducerea constructorului auto, după ce profitul din primul trimestru a scăzut la cel mai jos nivel înregistrat din trimestrul patru al lui 2020.

Declinul companiei americane de vehicule electrice în Europa vine pe fondul lansării agresive, de către Renault, Stellantis şi alte branduri, a unor noi modele electrificate la preţuri mai accesibile, pentru a respecta reglementările UE privind emisiile care au intrat în vigoare începând cu acest an.

La nivel global, BYD l-a depăşit pe Tesla ca cel mai mare producător de vehicule electrice, datorită cererii puternice de pe piaţa internă. Însă grupul chinez este un debutant relativ în Europa, iar intrarea sa rapidă pe pieţele externe a stârnit îngrijorare în rândul producătorilor auto occidentali.

BYD şi alte grupuri chineze şi-au extins gama de produse în Europa, crescând vânzările de hibride plug-in, care nu sunt afectate de tarifele mai ridicate impuse de UE.

În aprilie, înmatriculările de vehicule electrice produse de constructori chinezi au crescut cu 59% comparativ cu anul precedent, ajungând la 15.300 de unităţi, în timp ce cele de hibride plug-in s-au majorat aproape de opt ori, la 9.649 de unităţi, potrivit Jato Dynamics.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels