Auto

Asociaţia Pro Infrastructura: Vom circula pe autostradă de la Sibiu la Nădlac în cel mai fericit caz peste patru ani, nu la sfârşit de iulie

Asociaţia Pro Infrastructura: Vom circula pe autostradă...

Autor: Bogdan Alecu

08.07.2019, 18:16 10493

Autostrada Sibiu-Nădlac ar putea fi gata în cel mai fericit caz peste patru ani, în condiţiile în care lucrările vor fi gata la finalul lunii iulie, însă mai puţin pe un tronson de 12 km unde vor fi construite două tuneluri speciale pentru urşi care aproape vor tripla costurile pe acea bucată de drum.

Într-o emisiune difuzată de Antena 3, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat luni că „dacă ne ajută şi vremea, vom deschide tronsoanele trei şi patru Lugoj Deva, Deci de la Sibiu până la Nădlac se va circula în regim de autostradă”, citat de Mediafax.

Pentru a ocoli tronsonul de 12 km de autostradă şoferii vor merge pe drumul naţional DN68A pe o distanţă de 15 km între nodurile Holdea şi Margina.

„Efectiv, se parcurg numai 3 km în plus, însă DN68A este un drum cu multe viraje, o bandă pe sens, periculos şi cu denivelări. La acesta se adaugă ieşirea şi intrarea pe autostradă. Un tronson cu atfel de probleme între două lungimi mari de autostradă va duce la formarea de blocaje”, a spus Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte şi director executiv al asociaţiei Pro Infrastructura, specializată în monitorizarea lucrărilor de infrastructură. El a subliniat faptul că cele două tuneluri pentru a permite animalelor sălbatice să traverseze perimetrul autostrăzii erau necesare, lipsă lor punând în pericol siguranţa traficului.

„Tronsonul de 12 km va fi gata în 4 ani în cel mai bun caz, 5-6 într-o estimare optimistă şi în 7 ani dacă analizăm realist. Deja pe A1 am vazut accidente cu urşi şi cu un cerb şi în contonuare vor exista astfel de incidente”, a subliniat Ionuţ Ciurea.

Pe autostrada A1 Lugoj-Deva lotul al doilea – km 27 – km 56, secţiune E şi finalizare secţiune D în lungime de 9,13 km, din care 2,13 km este lungimea cumulată a celor două tuneluri forate. Potrivit Acordului de Mediu, vor fi realizate două tuneluri în secţiunea E2 pentru a reduce impactul asupra mediului. Acestea vor fi prevăzute inclusiv cu galerii de evacuare în caz de urgenţă şi echipamente pentru stingerea incendiilor, iar valoarea estimată a procedurii de atribuire este de 296 mil. euro fără TVA. Acest tronson a fost scos în urmă cu doi ani din contractul cu italienii de la Salini Impregilo, acesta avândcele două tuneluri, de 370 respectiv 1.760 de metri. CNAIR a reziliat contractul cu italienii în vara anului 2017, după ce aceştia au construit aproape 15 din tronsonul de 28,6 km. Contractul a fost reziliat pentru 13,1 km din care – secţiunea D de puţin peste 4 km, între Margina şi Drumul Comunal 100, aflat la un grad de finalizare de 90%, secţiunea E1 de aproape 6 km, între DC100 şi urmatoarea secţiune – E2 şi E2, de 3,3 km care include tunelurile propriu-zise. Discuţia la CNAIR cu privire la tuneluri era încă din 2013, însă termenul limită pentru depunerea candidaturilor este pentru august 2019, după care cel mai probabil vor fi discutate contestaţiile iar ulterior vor demara lucrările. Într-un caz „optimist”, tronsonul ar putea fi gata odată cu autostrada Piteşti-Sibiu.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO