Auto

Aşteptarea a luat sfârşit: mâine se dă drumul la circulaţie pe autostrăzile Soarelui şi Bucureşti-Ploieşti

Aşteptarea a luat sfârşit: mâine se dă drumul la circulaţie pe autostrăzile Soarelui şi Bucureşti-Ploieşti

Autor: Andreea Mioara Neferu

18.07.2012, 17:57 6306

Ministerul Transporturilor va deschide mâine circulaţia pe autostrada Bucureşti-Ploieşti şi pe autostrada Cernavodă-Constanţa, la eveniment urmând să participe premierul Victor Ponta şi ministrul transporturilor Ovidiu Silaghi, potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor.

Deşi anterior Ministerul Transporturilor anunţa că va deschide circulaţia la 20 iulie, în cele din urmă s-a luat decizia ca această dată să fie devansată cu o zi.

Astfel, de mâine se va circula pe autostrada Bucureşti-Ploieşti (de la centura Capitalei, din dreptul localităţii Ştefăneştii de Jos), precum şi pe Cernavodă-Medgidia la o singură bandă pe sens şi integral pe Medgidia-Constanţa şi centura Constanţei la standard de autostradă.

Autostrada Cernavodă-Medgidia (20,5 kilometri) era pe jumătate construită la 1 iunie, potrivit datelor furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Construcţia tronsonului a înaintat puternic în luna mai, de la un stadiu fizic de 22% la 54%. Acest tronson s-a aflat în mijlocul unui adevărat scandal anul trecut, când Ministerul Transporturilor a decis să rezilieze contractul cu firma constructoare Colas. Ulterior, construcţia acestui tronson a fost atribuită consorţiului Max Boegl-Astaldi, valoarea contractului fiind de circa 116 mil. euro.

Pe de altă parte, tronsonul Medgidia-Constanţa (30,8 kilometri) era construit în proporţie de 85% la 1 iunie, iar anul trecut a fost dat în folosinţă un tronson situat între DN 3 (Murfatlar) şi nodul rutier cu varianta de ocolire a municipiului Constanţa. La acest tronson lucrează tot Max Boegl şi Astaldi pentru circa 139 mil. euro.

Mai mult, mâine, 19 iulie, ar trebui să fie dat drumul la circulaţie şi pe varianta de ocolire a municipiului Constanţa la standard de autostradă (21,8 kilometri). Centura este construită de spaniolii de la FCC Construccion, în asociere cu italienii de la Astaldi, iar lucrările ar urma să fie finalizate integral la 30 octombrie, potrivit CNADNR. Valoarea contractului este de 102 mil. euro.

Lucrările la autostrada Bucureşti - Moara Vlăsiei (19,5 km) au avansat cu doar 1,5% în luna mai, deşi la 30 iunie lucrările trebuia să fie gata. Pe porţiunea de 6,5 kilometri care se întinde între Capitală şi centura Bucureştiului (undeva lângă Ştefăneştii de Jos), lucrările se aflau la 1 iunie la un stadiu de 8%, faţă de 5% la începutul lunii mai. Ceilalţi 13 kilometri dintre centură şi Moara Vlăsiei erau gata în proporţie de 97,5%.Pe această autostradă lucrează firmele italieneşti Pizzarotti şi Tirrena Scavi, valoarea contractului fiind de 160 mil. euro.

Autostrada Moara Vlăsiei - Ploieşti (42,5 km), construită de firmele Spedition UMB (controlată de Dorinel Umbrărescu), Euro Construct Trading 98 (Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu) şi PA&CO International (Costel Căşuneanu), a avansat în luna mai cu circa 3%, până la 93%. În ultimul an au fost avansate mai multe termene de finalizare a acestei autostrăzi.

Spedition UMB, firma care lucrează între kilometrii 48,2 şi 62, a terminat construcţia încă de anul trecut, Pa&Co International monta la începutul lunii iunie parapete marginal şi pe banda mediană, în timp ce Euro Construct Trading mai avea de turnat asfalt şi de montat parapete.Valoarea contractului este de peste 250 mil. euro.

AFACERI DE LA ZERO