Auto

Audi A4: limuzină de cursă lungă

Audi A4: limuzină de cursă lungă

Autor: Bogdan Alecu

11.05.2012, 00:04 3281

Audi A4 este unul dintre cel mai bine vândute modele ale constructorului german pe piaţa locală. Versiunea facelift, lansată anul trecut, are acum misiunea de a concura direct cu C-Klasse, dar şi cu noul Seria 3 de la BMW.

Schimbările stilistice ale facelift-ului sunt superbe şi transformă A4 într-o maşină după care se vor întoarce la fel de multe priviri. A4 a primit o parte frontală şi un spate nou. Stopurile şi-au păstrat forma, însă aceeaşi bandă de LED-uri este acum folosită şi pentru stopurile spate.

Alte modificări vizibile au fost aduse la interior unde sunt disponibile modele noi de volane, cel mai spectaculos fiind, disponibil pentru echiparea S-line. Finisajele sunt mai bune, spune Audi, dar deja A4 era foarte bun la acest capitol şi sincer nu prea vezi diferenţa, mai ales dacă te urci într-o maşină echipată. Cea mai importantă modificare mi se pare simplificarea sistemului de control al centralei MMI, de acum cu rotiţa centrală şi doar patru butoane.

Motorul TDI de doi litri şi 143 CP consumă acum mai puţin ca niciodată şi poluează aproape cât un automobil de clasă mică. Spre exemplu, în traficul din Capitală am reuşit un consum mediu de 8,5 litri/100 km, iar în afară se poate ajunge chiar şi la sub 5 litri/100 km. Spre exemplu, pe drumul dintre Bucureşti şi Sibiu, care include atât autostradă, cât şi drum de munte, am reuşit un consum mediu de 6,1 litri/100 km, în condiţiile în care am rulat normal, fără a încerca să atingem valorile minime.

Echipat cu suspensia standard şi pachetul S-Line, A4 este o apariţie dinamică, spectaculoasă, dar totuşi foarte confortabilă şi plăcută pe drumurile româneşti. Direcţia este nouă şi, chiar dacă nu este la fel de precisă şi rapidă în reacţii precum una fără asistare electrică, este mai plăcută de manevrat şi mai eficientă în oraş decât cea pe care o înlocuieşte. Preţul de pornire al lui A4 facelift 2.0 TDI este de 32.970 euro cu TVA, însă o maşină echipată "premium" poate trece de pragul de 50.000 de euro.



Audi A4

  • Propulsie: Diesel L4, 1.968 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase trepte, 143 CP la 4.200 rpm, 320 Nm la 1.750 rpm

  • Performanţe: 0-100 km/h 9,2 s, viteză maximă 216 km/h, consum mediu 4,5 l/100 km, emisii CO2 119 g/km

  • Preţ: 32.970 euro cu TVA

  • Plus: Consum scăzut, imagine, performanţe dinamice

  • Minus: Sistemul MMI standard aminteşte de generaţia anterioară

AFACERI DE LA ZERO