Auto

Audi A6 Allroad quattro: limuzină sau off-roader

Audi A6 Allroad quattro: limuzină sau off-roader

Autor: Bogdan Alecu

22.04.2012, 16:15 2124

La un an de când Audi a lansat noua generaţie a lui A6, con­struc­torul german com­ple­tează gama cu versiunea Allroad quattro, adică un A6 break cu tracţiune inte­grală, gardă la sol înălţată şi panouri laterale care să protejeze caroseria.

Mai mult, noul Al­lroad vine disponibil cu noul diesel de 3,0 litri BiTDI bi-turbo de 313 CP care îl transformă deja nu numai într-o alternativă la un SUV, ci la un SUV sportiv datorită cuplului motor de 650 Nm.

Spre deosebire de generaţiile ante­rioa­re, A6 Allroad nu mai arată doar ca un break ce se vrea SUV, ci arată, ca şi restul mo­delelor din gama Audi, foarte sexy şi spor­tiv. De la farurile cu LED-uri la linia port­bagajului.

Imediat cum iei loc la volan, simţi că eşti într-un Audi. Calitatea materialelor este peste medie, aşa cum ne-am fi aşteptat de altfel. Toţi cei patru pasageri dispun de suficient spaţiu, fie că discutăm de o călătorie scurtă, fie de o vacanţă prelungită. Am apreciat portbagajul cu hayon acţionat electric, dar şi prelata care automat se trăgea la deschiderea acestuia. Am apreciat sis­te­mul MMI la care puteai să conectezi prin bluetooth un telefon mobil în doar câteva secunde sau am putut conecta un iPhone prin cablu pentru a accesa colecţia de muzică de pe acesta.

Dar ceea ce contează cu adevărat la noul Allroad se află sub capotă. Grupul VW avea nevoie de un motor diesel de 3,0 litri de peste 300 CP în portofoliu pentru ca Audi să concureze de la egal la egal cu BMW.

Şi a reuşit. Motorul este absolut genial. Maşina este acum capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în numai 5,6 secunde, să ruleze pe autobahn fără probleme cu 250 km/h şi să transporte patru pasageri atât la un concert de operă, cât şi la o partidă de vânătoare sau pe un drum de macadam.

Motorul este elastic, urcă rapid în ture şi cel mai important, consumă puţin. Cât de puţin? Indiferent de condiţii, computerul de bord nu a indicat un consum mediu de peste 10 litri/100km, fie că dis­cu­tăm de rularea cu peste 200 km/h pe autostrăzile germane sau abordăm vreun stil mai sportiv de condus pe serpentine.

Dar să vorbim şi despre preţuri. Un A6 allroad quattro pleacă de la 59.960 de euro cu TVA inclusă, pentru moto­rizarea de 3,0 litri TDI de 204 CP. Motorizarea testată de noi BiTDI de 313 CP pleacă de la 65.590 de euro în condiţiile în care aceasta este disponibilă numai cu transmisia tiptronic cu opt trepte.

Audi A6 Allroad quattro 3,0 BiTDI

  • Propulsie: diesel V6, 2.967 cmc, tracţiune integrală, transmisie automată cu opt trepte, 313 CP la 3.950 rpm, 650 Nm la 1.450 rpm

  • Performanţe: 0-100 km/h 5,6 s, viteză maximă 250 km/h, consum mediu 6,7 l/100 km, emisii CO2 176 g/km

  • Preţ: 65.590 euro cu TVA

  • Plus: design, consum scăzut, performanţe dinamice peste medie

  • Minus: preţ similar cu al unui SUV

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO