Auto

Audi câştigă teren pe piaţa auto premium, apropiindu-se tot mai mult de liderul BMW

Audi câştigă teren pe piaţa auto premium,...

Autor: Luiza Chiroiu

10.10.2014, 14:40 520

De asemenea, decalajul dintre Mercedes, care ocupă locul al treilea în topul celor mai bine vândute maşini de lux, şi liderul BMW s-a micşorat în intervalul ianuarie-septembrie din acest an în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2013 la 124.336 de unităţi, de la 146.946 de unităţi.

Mercedes se bucură de o cerere importantă în ultima perioadă, datorită lansării pe piaţă a unor variante îmbunătăţite ale modelelor mai vechi, printre care Mercedes Clasa E şi sedanul Clasa S.

Livrările de automobile sub marcă proprie ale grupului BMW au avansat cu 6% în luna septembrie faţă de aceeaşi lună din 2013, ajungând la 167.584 de unităţi. Vânzările Audi au crescut, în septembrie, cu 6%, la 159.950 de maşini, iar ale Mercedes cu 14%, la 162.746 de maşini.

De altfel, BMW a anunţat că vânzările de automobile sub marcă proprie au urcat cu 9% în primele nouă luni ale acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2013, la 1,32 milioane de autovehicule.

Astfel, BMW se îndreaptă spre încheierea celui de-al zecelea an consecutiv ca lider al pieţei auto de lux la nivel global.

Probabilitatea ca ordinea celor trei mărci germane în clasamentul vânzărilor la nivel internaţional să se schimbe în următoarea perioadă este scăzută, potrivit firmei de cercetare IHS Automotive.

Livrările de automobile sub marcă proprie ar putea creşte cu 23%, la peste 2 milioane de unităţi până în 2019, conform estimărilor IHS. Prin comparaţie, vânzările Audi ar putea avansa cu 16%, la 1,9 milioane de unităţi, iar livrările Mercedes ar putea consemna un avans de 12%, la 1,67 milioane de unităţi.

BMW este lider mondial pe piaţa auto premium din 2005, când a depăşit Mercedes, în timp ce Audi ocupă locul al doilea din 2011. Atât Audi, cât şi Mercedes au anunţat că vor să devină lideri mondiali până în 2020.

Anul trecut, BMW a vândut 1,66 de milioane de automobile sub brand propriu. Audi a ocupat locul al doilea pe piaţa auto de lux, cu 1,58 de milioane de unităţi comercializate, urmat de Mercedes, cu 1,46 de milioane de automobile vândute.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO