Una din trei maşini vândute de Volkswagen pe piaţa locală va fi electrică, până în anul 2030, pe măsură ce numărul modelelor cu propulsie „pe baterii“ urmează să crească puternic în perioada următoare.
„Noi luăm în calcul un potenţial de 30% din vânzările de pe piaţa locală să fie reprezentate de maşini electrice. Chiar şi în prezent, avem la electrice un preţ similar cu al unui Volkswagen cu motor diesel, iar VW ID, viitorul model, va avea o autonomie de 550 km“, a spus Bogdan Florea, brand manager la Volkswagen Autoturisme în cadrul Porsche România.
Volkswagen se pregăteşte să lanseze modelul ID, primul electric din gama sa conceput de la zero pentru o astfel de motorizare, iar pentru vânzare, va apela la o strategie similară cu cea a Tesla pentru Model3,deşi producţia începe din 2020, din luna mai cine va dori să cumpere maşina, va putea achita un avans de 1.000 de euro şi va avea garantată producţia în 2020.
În ceea ce priveşte piaţa, Porsche România se aşteaptă ca anul acesta pe piaţa locală să fie comercializate 1.500 de maşini electrice şi plug-in hybrid (maşini cu motoare termice care dispun şi de un motor electric şi o baterie care poate fi încărcată de la o priză), în creştere de la 1.019 unităţi anul trecut.