♦ Reţeaua de dealeri Porsche România îşi va schimba strategia şi va trece la modelul agentului de vânzări, aşa cum este de ani buni în cazul mărcilor Dacia şi Renault ♦ Importatorul nu a dat un orizont de timp, însă toţi constructorii auto europeni vor să urmeze noua strategie.
Dealerii Volkswagen, Audi, Seat sau Škoda de pe plan local vor deveni treptat agenţi de vânzări, adică maşinile vândute vor fi facturate direct de Porsche România, iar agenţii vor primi comision. Pe de altă parte, ei nu vor mai avea stocuri, politica de preţuri cel mai probabil va fi decisă de importator şi producător.
„Modelul de agenţie este o temă actuală. Sunt preocupări în toate reţelele şi deja avem un exemplu în România. Mai devreme sau mai târziu vom adopta acest model şi am purtat inclusiv discuţii cu reţeaua pe această temă“, a spus Brent Valmar, directorul general al Porsche România. El a subliniat că „miza o reprezintă profitabilitatea, nu cifra de afaceri. Trecerea la modelul de agenţie pentru reţeaua noastră este una care se va analiza din perspectiva avantajelor agentului. Riscurile de toate felurile vor fi diminuate pentru că vor fi preluate de importator“.