Auto

Bulrom Gas, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de GPL, lansează un proiect-pilot de benzinării în mediul rural

Bulrom Gas, unul dintre cei mai importanţi jucători de...

Autor: Roxana Petrescu

13.11.2014, 11:16 2878

Bulrom Gas Impex din Bucureşti, unul dintre cei mai importanţi jucători din piaţa de GPL care se aşteaptă la afaceri de 93 de milioane de euro anul acesta, vrea să deschidă anul viitor cinci benzinării în care dincolo de autogaz să poată fi achiziţionate atât benzină, cât şi motorină.

Noile staţii, care vor fi mai mici faţă de o benzinărie tradi­ţională, vor fi amplasate în comune mari, nu pe drumuri naţionale sau în oraş unde lupta acerbă se dă între marile companii petro­liere.

„Lansăm un nou concept de retail şi ne propunem să deschidem staţii noi sub un brand nou. Vom lansa anul viitor un proiect-pilot de cinci staţii în care vom vinde atât GPL, cât şi benzină şi motorină“, a spus Răzvan Mitu, director general al Bulrom Gas Impex.

Piaţa pe care încearcă să-şi facă loc Bulrom Gas, cea a carburanţilor, are o valoare de 9-9,5 mi­liarde de euro şi din ea fac parte peste 2.000 de benzinării. Cele mai mari companii care se luptă pentru cote de piaţă sunt Petrom, Rom­petrol, Lukoil şi MOL România, dar reprezentantul Bulrom Gas spune că nu se va duce acolo unde concurenţa este foarte strânsă, ci va căuta zonele ieşite de pe radarul marilor petrolişti. 

 

Focus pe comune mari

„Nu am ales încă o zonă în care vor fi amplasate aceste staţii, dar cert este că nu ne vom duce pe drumurile naţionale, în zonele în care oricum există o competiţie foarte pu­ternică, ci ne orientăm spre comunele mari. Clienţii noştri s-au obişnuit cu un brand nu neapărat urban, ci rural. Suntem orientaţi spre pătura de mijloc, spre cei cu venituri reduse. Carburanţii vor fi achiziţionaţi de la rafinările locale“, a mai spus Mitu.

În acest moment, reţeaua de distribuţie a Bulrom Gas este răspândită cu precădere în jumătatea de sud a ţării, compania având circa 80 de staţii de GPL. „Nimic din creş­terea noastră nu va fi forţat. Ne continuăm creşterea organică în ritmul nostru“.

Dincolo de reţeaua de distribuţie, Bulrom Gas mai are trei depozite şi trei staţii în care se realizează amestecul de GPL, dar şi o flotă proprie de vagoane şi autocisterne prin care produsul este transportat către clienţi.

„Avem trei depozite, unu la Ploieşti, unu la Balş şi unu la Vicşani, în Suceava, finalizat anul acesta în urma unei investiţii de 5 milioane de euro. Tot în aceste locuri avem şi producţia. Noi de fapt cumpărăm materia primă de la rafinările locale, aducem şi din import, iar la final facem un amestec în instalaţiile noastre. De aici, urmează distribuţia prin intermediul reţelei proprii de 80 de staţii, livrările wholesale, dar şi vânzările către terţi. Avem dezvoltat tot lanţul, de la achiziţie, depozitare, transport, distribuţie. Avem 110 vagoane pe cale ferată, dar şi o flotă de 27 de autocisterne. Aş evalua activele pe care le avem în acest moment la circa 30-35 de milioane de euro“, a spus Mitu.

Bulrom Gas Impex este un business pornit în 2002, controlat în proporţii egale de Dan Batlacov şi Dan Pârâu. Compania a fost premiată anul acesta la gala ZF Campioni în business la categoria companii mari din Muntenia.

Efectul crizei şi al programului Rabla

Una dintre cele mai importante părţi ale pieţei de GPL este autogazul, iar pornind de la cifrele furnizate de Bulrom Gas valoarea acestui segment este de circa 400 de milioane de dolari.

„Piaţa de GPL auto este de circa 400.000-450.000 de tone iar o tonă costă circa 800-900 de dolari. În perioada 2008-2009 sectorul a trecut prin scăderi semnificative, de circa 8%, pe fondul a doi factori. Pe de o parte am avut efectul crizei, iar pe de altă parte a fost efectul progra­mului Rabla care a dus la înlocuirea multor Dacii vechi care funcţionau pe GPL. Din 2011 însă piaţa a început să-şi revină pentru că mulţi au realizat economiile care se pot face“, explică Dan Coflea, director co­mercial în cadrul Bulrom Gas.

În general, preţul pe litrul de autogaz este jumătate din preţul unui litru de benzină. Circa 10% din parcul auto din România este dotat acum cu instalaţii care folosesc GPL, adică 500.000 de maşini.

 

Mai este potenţial de creştere

„Piaţa ar putea creşte dacă de exemplu s-ar face montaje de instalaţii de GPL şi pe maşini grele pe motorină. Tehnologie există şi este utilizată în multe state europene, dar deocamdată nu este omologată în România. Mai mult, sunt multe state europene care aplică subvenţii pentru montarea insta­laţiilor de GPL mai ales din considerente care ţin de protecţia mediului. La noi, un fac­tor important ar fi eliminarea taxei de mediu pentru maşinile care au astfel de ins­ta­laţii. În medie, costul unei instalaţii de GPL pentru o maşină mică este de circa 800-1.000 de euro, iar pentru un camion poate ajunge între 4.000 şi 10.000 de euro“, mai spune Dan Coflea. Potrivit reprezentanţilor companiei, Bulrom Gas deţine o cotă de piaţă de 11% din segmentul de autogaz. „Cred că piaţa îşi va menţine un ritm de circa 3-5%. Lumea a început să devină mai receptivă“, a mai spus Dan Coflea.

Potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor, anul trecut compania a înre­gistrat o cifră de afaceri de 83,5 milioane de euro şi un profit net de 4,1 milioane de euro.

„Anul acesta estimăm că vom ajunge la afaceri de 93 de milioane de euro, iar pentru anul viitor ne-am bugetat 97 de milioane de euro“, a mai spus  Răzvan Mitu.

 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO