Cel puţin 350 de automobile noi de peste 250.000 de euro au fost înmatriculate în România în 2023 şi 2024. Ferrari, Lamborghini, Bentley sau Rolls-Royce sunt printre cele mai căutate, însă clienţii nu mai vor „stoc”, ci optează tot mai des pentru ediţii limitate.
Ferrari este primul brand care a pariat pe potenţialul României. Întâi a fost service-ul în 2007, iar în mai 2008 era inaugurat oficial showroomul, vizavi de aeroportul Otopeni. Cererea era tot mai mare, potenţialul ridicat. La acea vreme, targetul de vânzări era de 10-15 maşini pe an, pentru ca în 2024 înmatriculările de maşini Ferrari noi să ajungă la 65.
La câteva luni distanţă, în octombrie 2008, Porsche România deschidea şi primul showroom Bentley în cadrul Porsche Nord. Deja însă criza economică mondială îşi arăta primele semne, iar proiectul Porsche Pipera 2 avea să fie pus pe hold o perioadă. Acolo avea să fie construit primul centru integrat dedicat mărcilor premium şi de lux – Audi, Porsche, Bentley şi Lamborghini. Dar acesta a fost inaugurat în 2013, moment în care Bentley şi Lamborghini au intrat pe un puternic trend ascendent – de la câteva unităţi pe an, s-a ajuns la zeci de unităţi anual. Mai mult, centrul din Bucureşti este considerat acum a fi printre cele mai performante din lume. La 18 ani distanţă de la inaugurarea service-ului Ferrari, cei de la Holand Automotive Group, cu sediul central în Canada, au decis să cumpere businessul fondat de familia Bazac şi să transforme Forza Rossa în Ferrari of Bucharest.
„România este o piatră preţioasă ascunsă şi prezintă un potenţial imens, iar noi suntem încântaţi să aducem expertiza noastră dovedită şi cele mai bune practici din industrie pentru a îmbunătăţi călătoria clientului la Ferrari de Bucureşti”, spune pentru presa internaţională Gad Bitton, preşedinte şi CEO al Holand Automotive Group.