În anii ‘60 şi ‘70 automobilul era un „statement” chiar şi pentru clasa de mijloc. Conta foarte mult fiecare element cromat de pe grila radiatorului şi fiecare ceas nou de bord din interior. Anii 2000 au dus însă la o standardizare, unde mai toate maşinile unei mărci semănau foarte mult. Acum constructorii vor să revină nu doar la denumiri consacrate, ci şi la strategii care le-au adus creşteri în trecut.
„Hero name plate” este o nouă strategie pe care americanii de la Ford vor să o perfecţioneze în următorii ani. A fost implementată cu Mustang Mach-E, crossoverul electric cu imagine inspirată din Mustangul clasic. A mers mai departe şi a urmat Puma „de Craiova” – iniţial un coupe sportiv de clasă mică la finalul anilor ʼ90, acum un crossover mic, tot de clasă mică, dar cu aceeaşi idee de sportivitate şi polivalenţă. Bronco de asemenea a revenit. Un model iconic în Statele Unite, un off-roader care rivalizează cu Jeep Wrangler. Acum a venit timpul ca Explorer să ia o nouă formă în Europa. În timp ce în Statele Unite Explorer va continua să fie un SUV mare la cea de-a şaptea generaţie, în Europa Explorer este acum un crossover electric. „Hero name plate – acestea sunt maşinile cu o poveste în spate şi oferă clienţilor o anumită experienţă. Am făcut asta cu Bronco, cu Mustang Mach-E”, a spus Amko Leenarts, director design la Ford Europa.
Ford a mers mai departe cu parteneriatul cu Volkswagen, iar prima maşină electrică europeană ce va fi produsă în uzina modernizată de la Köln utilizează platforma MEB a celor de la VW. „Pentru Explorer am utilizat platforma lui ID.4, pe care am scurtat-o. Aceasta are 4,46 metri lungime, faţă de ID.4 care are 10 cm mai mult. Are o platformă foarte capabilă şi vine cu multe dotări din standard”, a spus Amko Leenarts.
„Hero name plate – acestea sunt maşinile cu o poveste în spate şi oferă clienţilor o anumită experienţă. Am făcut asta cu Bronco, cu Mustang Mach-E.“ - Amko Leenarts, Director Design, Ford Europa
Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro