Auto

Când vine în România noul Ford Mustang şi cum va schimba imaginea dealerilor

Când vine în România noul Ford Mustang şi cum va...

Autor: Bogdan Alecu

08.12.2013, 14:28 1148

Lansarea noului Mustang pe piaţa europeană va marca şi trecerea la un nou concept de showroom pentru Ford, constructorul american mizând pe o imagine tot mai premium.

"Vom vedea şi în România, acolo unde dealershipul permite, conceptul de Ford Store, cu zonă digitală, zonă de prezentare specială pentru modelele premium Vignale şi desigur, pentru Mustang. Aceste investiţii în reamenajare vor costa între 50.000 şi 80.000 de euro, dar vor fi realizate doar acolo unde este spaşiu suficient pentru acestea", a spus Zoltan Brassai, directorul general al Ford România.

În premieră pentru ultimii 50 de ani, Ford va lansa noua generaţie a lui Mustang atât în versiune pentru piaţa nord-americană, aşa cum s-a întâmplat de la prima generaţie, cât şi într-o versiune pentru piaţa europeană. Noul Mustang se va comercializa în Europa şi implicit în România începând cu anul 2015, dar primele comenzi se pot înregistra încă de acum, cu toate că până la livrare clienţii vor mai aştepta cel puţin un an şi câteva luni.

Ford a prezentat cea de-a şasea generaţie Mustang simultan în Barcelona, Michigan, Shanghai, Sydney, New York şi Los Angeles. Maşina va fi comercializătă pentru început în Statele Unite şi Canada în trimestrul patru al anului viitor, urmate de China şi Europa în 2015 atât în versiunea coupe cât şi cea cabrio. Ca şi toate modelele de până acum, Mustang va fi produs exclusiv în Statele Unite, dar va avea şi motoare europene.

În total, în cei 50 de ani de istorie, Ford a vândut în lume peste 9 milioane de unităţi din modelul Mustang de la lansarea sa din 1964.

Cea mai mare noutate a noului model este motorul EcoBoost de 2,3 litri în patru cilindri, supraalimentat, pe benzină ce dezvoltă 309 CP. Alături de acesta va fi disponibil şi un motor “clasic” american de 5,0 litri V8.

Ca şi generaţia actuală, şi noul Mustang va fi produs exclusiv la uzina Flat Rock a Ford din Michigan. Ford estimează ca doar 10% din producţie să fie vândută pe pieţele externe, iar dintre acestea cele mai mari vor fi Germania, Emiratele Arabe, Elveţia, Filipine, Brazilia, Coreea de Sud şi Marea Britanie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO