Auto

Care va fi traseul primei autostrăzi care traversează munţii şi pentru care căutăm investitori privaţi - FOTO

Care va fi traseul primei autostrăzi care traversează...

Autor: Andreea Neferu

09.03.2013, 12:53 7177

De-a lungul autostrăzii, ce va fi construită în concesiune, sunt prevăzute noduri rutiere la Sinaia, Buşteni şi Predeal.

Un consorţiu format din francezii de la Vinci, grecii de la Aktor şi austriecii de la Strabag a depus o ofertă pentru construcţia în concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, care a mai trecut prin ultimul deceniu prin alte două procese de licitaţie, dar care s-au soldat cu un eşec. De altfel,în urmă cu trei ani Vinci şi Aktor erau firmele care au fost declarate câştigătoare pentru construcţia în concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, dar acestea au renunţat la contract la scurt timp.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a primit, în total, patru oferte pentru construcţia în concesiune a tronsonului Comarnic-Braşov, potrivit unui comunicat transmis în această searăÎn afară de consorţiul Vinci-Aktor-Strabag, şi regele asfaltului Dorinel Umbrărescu, care controlează firmele Spedition UMB şi Tehnostrade, a depus o ofertă pentru construcţia acestui tronson, reprezentând o premieră, având în vedere că va concura pe cont propriu, fără sprijinul unui aliat străin. Spedition UMB a mai lucrat în România la autostrăzile Moara Vlăsiei-Ploieşti şi Timişoara-Lugoj.

Şi italienii de la Impregilo, care lucrează în prezent la autostrada Orăştie-Sibiu, au depus o ofertă pentru concesiunea acestei autostrăzi. Cea de-a patra ofertă vine din partea unei firme chinezeşti, China Communications Construction Company.

Autostrada Comarnic-Braşov ar urma să aibă o lungime de 58 de kilometri, 18 tuneluri şi un cost de circa 5,3 miliarde de lei (1,2 miliarde de euro).

(Sursa foto: CNADNR)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO