Auto

Cât mai costă un ARO în era lui Duster?

Cât mai costă un ARO în era lui Duster?

ARO

Autor: Bogdan Alecu

17.04.2011, 12:56 11943

ARO, "legenda" autohtonă a maşinilor de teren, este una dintremărcile cu cea mai mică devalorizare în timp, potrivit site-urilorspecializate în comerţul cu maşini second-hand. Cu toate că deaproape opt ani la uzina din Câmpulung Muscel nu s-a mai asamblatniciun model ARO nou, preţul acestora la mâna a doua nu a fostinfluenţat deloc într-un sens negativ, ci mai mult, gradul deexclusivism al maşinilor a crescut şi implicit şi preţul maşinilorîncă în funcţiune.

Spre exemplu, un ARO 243 din 2002, cu motor diesel Andoria produsla Braşov, de 2,5 litri costă 8.000 de euro, adică aproape cât unDuster de bază cu vechime sub un an. Cu toate că maşina nu dispunedecât de închidere centralizată, servodirecţie şi proiectoare deceaţă, performanţele în off-road legendare au dus ca acestea sănu-şi piardă mai deloc din valoare în timp.

Încazul în care se găseşte un model Aro cu motor diesel Toyota sauPeugeot, preţurile acestora pot urca chiar şi la peste 10-15.000 deeuro, în condiţiile în care multe dintre acestea au fost realizatespecial pe comandă. Pe de altă parte, în cazul unui model "deserie", există şi maşini cu preţuri de aproximativ 1.000 de euro,dar fabricate înainte de 2000 şi în mare parte cu motoare româneştifie diesel produse la Braşov, fie de la Dacia în cazul modelelorAro 10.

Mai mult, Aro a devenit şi o marcă de colecţie, existând mulţicare au recondiţionat vechile IMS-uri (strămoşul Aro şi primeleautomobile produse în România după cel de-al Doilea Război Mondial)şi care acum sunt la vânzare cu sume cuprinse între 5.000 şi 10.000de euro, în funcţie de dotări şi starea tehnică.

AFACERI DE LA ZERO