După accidentul produs ieri în etapa a treia a competiţiei, având ca rezultat răsturnarea maşinii conduse de Sébastien Loeb, organizatorii raliului au decis, din motive de siguranţă, eliminarea din cursă a echipajului, care purta numărul de concurs #219.
În pofida frustrării generale a echipei Dacia Sandriders, celelalte două echipaje şi-au continuat cursa în cea de a patra etapă, derulată pe un traseu de 588 km, din care 415 km distanţă cronometrată.
Două probleme de natură tehnică, survenite la km 97 şi 117 au adus o întârziere de peste 40 de minute echipajului condus de Nasser Al-Attiyah, care a reuşit să recupereze ulterior aproape 12 minute înainte de a trece linia de sosire cu al 19-lea timp al etapei.
În clasamentul general provizoriu, după 4 etape, Nasser Al-Attiyah se situează în prezent pe locul al 7-lea.
Echipajul condus de Cristina Gutiérrez a încheiat etapa pe locul 13 şi se situează pe locul 46 în clasamentul general provizoriu.
Lucrul în echipă a fost foarte evident pentru The Dacia Sandriders în timp ce Raliul Dakar a continuat miercuri cu prima dintre cele două etape maraton. În ciuda determinării şi a efortului echipei după răsturnarea lui Sébastien Loeb şi Fabian Lurquin în Etapa 3, o Decizie a Stewarzilor ca răspuns la deformarea roll-cage-ului, suferită în accident, a rezultat în faptul că #219 Dacia Sandrider nu a mers mai departe de bivuacul din Al Henakiyah noaptea trecută.
Deşi aventura lui Loeb şi Lurquin la Raliul Dakar din 2025 s-a încheiat, colegii lor de echipă Nasser Al-Attiyah/Édouard Boulanger şi Cristina Gutiérrez/Pablo Moreno au continuat pentru The Dacia Sandriders, care participă pentru prima dată la runda Campionatului Mondial de Rally-Raid din Arabia Saudită.
Începând Etapa 4 pe poziţia a doua, Al-Attiyah şi Boulanger au fost plini de optimism pentru ziua care urmează. Totuşi, au fost nevoiţi să se oprească după 97 de kilometri pentru a schimba un pneu stânga-spate deteriorat.
O altă oprire după 118 kilometri de teren dificil s-a dovedit a fi mai extinsă, cei doi fiind staţionari timp de 26 de minute din cauza unei probleme tehnice. A fost nevoie de asistenţa Cristinei Gutiérrez şi a lui Moreno pentru a putea continua, deşi cu 48 de minute întârziere faţă de lideri în acel moment.
Philip Dunabin, directorul tehnic al The Dacia Sandriders, a explicat: „La un moment dat în etapă a avut ceea ce pare a fi o defecţiune a articulaţiei sferice externe pe braţul inferior la spate. Aceasta este partea care ţine braţul inferior de ansamblul montanţilor. Aceasta este o piesă despre care nu avem istoric de defecţiuni, dar Cristina, din fericire, în rolul ei de a-l sprijini pe Nasser, avea câteva piese de schimb în maşina ei, sunt piese pe care nu le transportăm de obicei, dar în acest caz am avut piesele potrivite, aşa că odată ce a sosit Cristina şi Édouard au putut să repună maşina în funcţiune şi să continue etapa.”
După propriile lor probleme din Etapa 2, care au împiedicat spaniolii să finalizeze traseul competitiv din cauza unei probleme la direcţia asistată, Gutiérrez şi Moreno au petrecut restul Etapei 4 urmărindu-i pe Al-Attiyah şi Boulanger. Acest lucru a fost făcut în cazul în care colegii lor de echipă ar fi avut nevoie de asistenţă suplimentară în timp ce încercau să recupereze timpul pierdut. Pentru a sublinia performanţa Dacia Sandrider, pilotul din Qatar, Al-Attiyah, a reuşit să reducă deficitul faţă de liderul etapei cu 12 minute. Sprijinul oferit de Gutiérrez şi Moreno a fost crucial pentru Al-Attiyah şi Boulanger din cauza regulilor etapei maraton. Acestea interzic utilizarea vehiculelor de asistenţă, a membrilor echipei/suport sau a asistenţei din exterior, ceea ce înseamnă că doar concurenţii sunt autorizaţi să lucreze la vehiculele lor, deşi este permisă asistenţa între concurenţi încă în cursă. De fapt, toate vehiculele de suport sunt pe drum spre Ha’il înainte de ziua de odihnă de vineri.
LOEB EXPRIMĂ FRUSTRAREA DUPĂ IEŞIREA TIMPURIE DIN RALIUL DAKAR
Sébastien Loeb şi-a exprimat frustrarea după ieşirea sa timpurie din Raliul Dakar, pe care intenţiona să-l câştige pentru prima dată.
Francezul a ajuns până pe locul al doilea în Dacia Sandrider alimentată sustenabil, pe care o împărtăşeşte cu navigatorul belgian Fabian Lurquin, doar pentru ca un accident în Etapa 3 să-i distrugă speranţele de succes în Arabia Saudită.
„E realmente frustrant să mă întorc la Jeddah pentru a zbura acasă în loc să fiu în maşină luptându-mă pe etape, mai ales când vezi ce s-a întâmplat astăzi – era încă atât de mult de jucat. Cu 1h15 în urmă faţă de lideri, nimic nu era pierdut încă. Sigur, am fi început mult în urmă, dar erau oportunităţi de prins. Din păcate, aşa se întâmplă”, a spus pilotul francez.
„Cât despre răsturnarea noastră, sincer, sunt puţin lipsit de cuvinte. Nu a fost din cauza că am împins prea tare; pur şi simplu am fost prinşi de o compresie defavorabilă, simplu ca atât. Nu prea aveam ce să facem în acel moment. Se întâmplă astfel de lucruri, dar asta nu face să fie mai puţin frustrant. „Şi apoi, decizia Stewarzilor de ieri, sincer, e greu de înghiţit. O consider frustrantă şi dezamăgitoare, pentru că, în opinia mea, nu se bazează pe argumente solide. Sigur, siguranţa este extrem de importantă, înţeleg asta. Dar linia pe care au tras-o aici nu pare adaptată disciplinei noastre, unde concurăm în condiţii extreme. Echipa noastră a prezentat dovezi pentru a demonstra că cuşca de siguranţă era încă solidă, şi am încredere completă în ei. Chiar şi vizual, poţi vedea că siguranţa nu a fost compromisă. Aşa că, e greu de acceptat.”
REZULTATE PROVIZORII ETAPA 4 DIN RALIUL DAKAR (NEOFICIALE)
Al Henakiyah-AlUla
Distanţa etapei: 415 km Distanţa de legătură: 173 km Distanţa totală: 588 km
Locul 13: Cristina Gutiérrez (ESP)/Pablo Moreno (ESP), Ă20m02s
Locul 19: Nasser Al-Attiyah (QAT)/Édouard Boulanger (FRA), Ă33m27s
REZULTATE GENERALE PROVIZORII DUPĂ ETAPA 4 DIN RALIUL DAKAR (NEOFICIALE)
Locul 7: Nasser Al-Attiyah (QAT)/Édouard Boulanger (FRA), Ă35m53s
Locul 46: Cristina Gutiérrez (ESP)/Pablo Moreno (ESP), Ă37h14m59s
RALIUL DAKAR: NUMĂRUL MARE 12:
În determinarea lor de a recupera timpul pierdut, Nasser Al-Attiyah şi Édouard au trecut de la a fi cu 45 de minute în urmă faţă de liderii etapei după 151 de kilometri la a finaliza etapa de 415 kilometri cu 33 de minute întârziere, recuperând aproape 12 minute.