Auto
Ce înseamnă şase săptămâni de închidere în auto: pierderi de peste 3,7 mld. euro, 200.000 de angajaţi în şomaj tehnic şi peste 70.000 de maşini în minus
♦ Prelungirea perioadei de şomaj tehnic în auto va atrage pierderi suplimentare pentru industria auto locală, care în acest an s-ar fi îndreptat spre un nou maxim istoric datorită celor două uzine, Ford şi Dacia ♦ Din cauza epidemiei însă cele mai multe fabrici rămân închise la nivelul lunii aprilie.
Perioada de şomaj tehnic a industriei auto din România continuă şi după data de 6 aprilie, cel mai probabil şi după data de 4 mai, în contextul în care pandemia continuă să se extindă, iar marile pieţe europene rămân puternic afectate.
După Pirelli, care a anunţat pe 1 aprilie extinderea perioadei de şomaj tehnic, Dacia a arătat că nu reia producţia pe 6 aprilie, cum fusese anterior anunţat.
„În contextul propagării coronavirusului la nivel global şi al evoluţiei crizei sanitare, Groupe Renault România, în acord cu partenerii sociali, prelungeşte perioada de întrerupere a activităţii de producţie de la uzinele din Mioveni.
În vederea reluării acesteia, compania acţionează pentru a aplica măsuri corespunzătoare, care să asigure angajaţilor protecţie în desfăşurarea activităţii“, au declarat oficialii Groupe Renault România. Angajaţii şi partenerii de business vor fi informaţi despre activităţile Groupe Renault România şi redemararea producţiei.
Potrivit unor surse din industrie, următoarea rundă de discuţii va avea loc în data de 8 aprilie.
La nivel european Volkswagen a amânat repornirea până în data de 19 aprilie, în timp ce KIA vrea să repornească uzina din Slovacia astăzi – 6 aprilie.
Ford a confirmat la sfârşitul săptămânii trecute prelungirea deciziei de suspendare temporară a producţiei de vehicule şi motoare în majoritatea fabricilor sale europene până cel puţin pe data de 4 mai. Anunţul vine după ce anterior, compania Ford anunţase că producţia va fi suspendată temporar, începând cu data de 19 martie, pentru o perioadă de câteva săptămâni, în principalele sale unităţi de producţie din Europa (Saarlouis şi Köln, Germania; Valencia, Spania şi Craiova, România), iar producţia de motoare de la fabricile din Bridgend şi Dagenham (Marea Britanie) va fi oprită începând cu data de 23 martie. În ceea ce priveşte fabrica Ford din Valencia (Spania) aceasta va avea activitatea suspendată temporar până cel puţin pe 27 aprilie.
„Este important să oferim angajaţilor noştri cât mai multă claritate cu privire la modul în care este de aşteptat ca această perioadă să continue“, a declarat Stuart Rowley, preşedintele Ford Europa. „Sperăm că situaţia se va îmbunătăţi în luna următoare. Totuşi, planurile noastre de repornire a operaţiunilor vor continua să depindă de condiţiile şi directivele impuse de guvernele naţionale“.
Astfel, uzina de la Craiova pierde şase săptămâni de lucru, adică peste 30.000 de maşini care puteau fi produse în această perioadă.
Tot în cele şase săptămâni – dacă nici uzina de la Mioveni nu va reporni producţia până în data de 4 mai - Dacia putea produce 42.000 de unităţi – iar în total, peste 70.000 de unităţi care nu vor mai fi asamblate în cele două uzine. La asta se adaugă producţia din uzinele de componente – Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) estimează o pierdere la nivel de industrie de 124 mil. euro pe zi, iar în perioada de peste 30 de zile lucrătoare se adună peste 3,7 miliarde de euro.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Se dezgheaţă piaţa listărilor la Bursă. Furnizorul de energie Premier Energy şi distribuitorul de combustibil JT Grup Oil caută finanţare de peste 100 mil. euro de la investitorii de pe piaţa de capital
-
România va ajunge la un PIB pe cap de locuitor de 20.000 de dolari în 2024, de 10 ori mai mult decât acum 20 de ani, dar rămâne la distanţă mare în urma Slovaciei sau Cehiei
-
Conferinţa ZF/BT Agro Galaţi. Am ajuns să producem la fel de multe mere ca polonezii la hectar, iar dacă dublăm producţia de grâu şi porumb, ajungem din urmă Italia şi Franţa
-
Consolidarea sistemului bancar va continua. Bancherii recunosc că e spaţiu şi pentru băncile de nişă
-
Tobias Matter, directorul Centrului R&D Bosch din Cluj: Oferim internship pentru studenţi, dar nu îi recrutăm full-time. Ei întâi trebuie să îşi termine studiile. Centrul de Inginerie Bosch are 1.700 de specialişti cu birouri în Cluj, Bucureşti şi Sibiu.
-
Farmavet, afaceri de 270 mil. lei din medicamente de uz veterinar: „Vrem să extindem capacitatea de producţie“
-
Daniel Donici, Artesana Tecuci: „E foarte bine că există programe care ajută oamenii să se reintegreze pe piaţa muncii. Dar unde găseşti oameni care au lucrat o viaţă în siderurgie să vină să lucreze într-o fabrică de brânzeturi?“
-
Bucureştiul nimănui: toţi vor să fie primari, dar nimeni nu are un program pentru cel mai sufocat oraş din România. Problemele grave ale Bucureştiului, dar despre care niciun candidat nu vorbeşte
-
CEO Strategy, un proiect Ziarul Financiar şi ING Bank. Răzvan Marinescu, CEO, KLG Europe Logistics: Ultimii ani au fost ca un roller coaster continuu în care au apărut diverse scenarii. Sentimentul acum este că nu mai trăim într-o piaţă în care ne calculăm tarifele plecând de la costuri la care mai adăugăm o marjă
-
Bursă. Ediţia a XVI-a Fidelis, cea mai mare de până acum, listată oficial de marţi la Bursa de Valori Bucureşti
-
Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Câte bordeie, atâtea obiceie: „Cred că plasticul nu îl poţi evita în viaţa de zi cu zi, dar măcar poţi încerca să reciclezi o parte din el“
-
Analiză. Pagina verde. Cine sunt cei trei furnizori de echipamente RVM din Sistemul Garanţie-Returnare pe care le vedem în marile reţele de magazine
-
ZF Agropower. Costul coşului de Paşte a crescut cu 10%. Clienţii au găsit o alternativă la tradiţionalul miel întreg: cumpără drob la bucată, pulpă sau cotlet de berbecuţ
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Jean Paul Tucan, JT Grup Oil: Vrem să ne listăm la BVB după o ofertă publică iniţială de majorare a capitalului social. Prospectul, pe masa ASF pentru autorizare
-
Rudolf Vizental, ROCA Investments: Acest proiect de private equity este precum un maraton, totul se acumulează
-
Afaceri de la Zero. Loredana Peptenaru, cu background în turism, a pornit în pandemie Nomad Travel Concept, o agenţie de turism care oferă vacanţe personalizate şi consultanţă şi care a ajuns la circa 100 de clienţi
-
ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Producătorul de lactate Artesana vrea peste 6 mil. euro prin Programul de Tranziţie Justă pentru o fabrică de brânzeturi în judeţul Galaţi
-
S-a terminat cu joburile şi afacerile aşa cum le ştim. Inteligenţa artificială schimbă total business-urile şi produce o revoluţie de care nimeni nu scapă