Auto

Ce înseamnă şase săptămâni de închidere în auto: pierderi de peste 3,7 mld. euro, 200.000 de angajaţi în şomaj tehnic şi peste 70.000 de maşini în minus

Ce înseamnă şase săptămâni de închidere în auto:...

Autor: Bogdan Alecu

06.04.2020, 07:00 797
♦ Prelungirea perioadei de şomaj tehnic în auto va atrage pierderi suplimentare pentru industria auto locală, care în acest an s-ar fi îndreptat spre un nou maxim istoric datorită celor două uzine, Ford şi Dacia ♦ Din cauza epidemiei însă cele mai multe fabrici rămân închise la nivelul lunii aprilie. Perioada de şomaj tehnic a industriei auto din Româ­nia continuă şi după data de 6 aprilie, cel mai pro­babil şi după data de 4 mai, în con­textul în care pandemia continuă să se extindă, iar marile pieţe euro­pene rămân puternic afec­ta­te. După Pirelli, care a anunţat pe 1 apri­lie extinderea perioadei de şomaj teh­nic, Dacia a arătat că nu reia pro­ducţia pe 6 aprilie, cum fusese anterior anunţat. „În contextul propagării corona­vi­ru­sului la nivel global şi al evo­lu­ţiei crizei sanitare, Groupe Renault Româ­nia, în acord cu partenerii sociali, pre­lun­­geşte perioada de întrerupere a ac­ti­vi­tăţii de producţie de la uzinele din Mioveni. În vederea reluării acesteia, compa­nia acţionează pentru a aplica măsuri co­res­punzătoare, care să asigure anga­jaţilor protecţie în desfăşurarea activi­tă­ţii“, au declarat oficialii Groupe Re­nault România. Angajaţii şi partenerii de business vor fi informaţi despre acti­vităţile Groupe Renault România şi redemararea producţiei. Potrivit unor surse din industrie, următoarea rundă de discuţii va avea loc în data de 8 aprilie. La nivel european Volkswagen a amâ­nat repornirea până în data de 19 apri­lie, în timp ce KIA vrea să repor­neas­că uzina din Slovacia astăzi – 6 aprilie. Ford a confirmat la sfârşitul săptămânii trecute prelungirea deciziei de suspendare temporară a producţiei de vehicule şi motoare în majoritatea fabricilor sale europene până cel puţin pe data de 4 mai. Anunţul vine după ce anterior, compania Ford anunţase că producţia va fi suspendată temporar, începând cu data de 19 martie, pentru o perioadă de câteva săptămâni, în principalele sale unităţi de producţie din Europa (Saarlouis şi Köln, Germania; Valencia, Spania şi Craiova, România), iar producţia de motoare de la fabricile din Bridgend şi Dagenham (Marea Britanie) va fi oprită începând cu data de 23 martie. În ceea ce priveşte fabrica Ford din Valencia (Spania) aceasta va avea activitatea suspendată temporar până cel puţin pe 27 aprilie. „Este important să oferim angaja­ţi­lor noştri cât mai multă claritate cu pri­vi­re la modul în care este de aşteptat ca aceas­tă perioadă să continue“, a decla­rat Stu­art Rowley, preşedintele Ford Europa. „Sperăm că situaţia se va îm­bu­nă­tăţi în luna următoare. Totuşi, pla­nu­ri­le noastre de repornire a opera­ţiu­ni­lor vor continua să depindă de con­di­ţiile şi di­rec­tivele impuse de guvernele naţionale“. Astfel, uzina de la Craiova pierde şase săptămâni de lucru, adică peste 30.000 de maşini care puteau fi produse în această perioadă. Tot în cele şase săptămâni – dacă nici uzina de la Mioveni nu va reporni producţia până în data de 4 mai - Dacia putea produce 42.000 de unităţi – iar în total, peste 70.000 de unităţi care nu vor mai fi asamblate în cele două uzine. La asta se adaugă pro­ducţia din uzinele de componente – Asociaţia Constructo­rilor de Auto­mobile din România (ACAROM) estimează o pierdere la nivel de industrie de 124 mil. euro pe zi, iar în perioada de peste 30 de zile lucrătoare se adună peste 3,7 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO