Auto

Ce mărci auto şi-au majorat vânzările în primele zece luni din acest an

Ce mărci auto şi-au majorat vânzările în primele zece luni din acest an

Autor: Bogdan Alecu

30.11.2010, 23:51 113

Zece mărci auto au înregistrat vânzări în creştere în primelezece luni ale acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilorde Automobile, patru dintre aceste mărci fiind din categoriavehiculelor utilitare, iar trei, BMW, MINI şi Porsche, fac partedin segmentul premium şi de lux.

În acelaşi timp, în luna octombrie, penultima din cadrulprogramului "Rabla" în care se pot şi casa maşini mai vechi de zeceani, aproape 20 de mărci auto au înregistrat o apreciere avânzărilor, Opel şi Seat marcând chiar un avans de trei cifre,valori nemaiîntâlnire de peste trei ani.

Pe de altă parte, mărci precum Saab, Jaguar sau Lada nu aureuşit să vândă luna trecută nicio maşină pe piaţa locală, în timpce Lexus, Alfa Romeo, Dodge, Jeep sau Chrysler au avut vânzări deordinul unităţilor. Spre comparaţie, în luna iulie 14 mărci autoînregistrau un rezultat pozitiv, în timp ce în primele şapte luni13 branduri erau pe plus, potrivit APIA.
În topul cu cel mai bine vândute zece mărci de autoturisme înprimele zece luni doar Chevrolet a punctat o creştere de peste 26%,în timp ce restul aveau scăderi între 3% în cazul Opel şi până lapeste 50% în cazul Hyundai şi Fiat. Pe de altă parte, în cazulmodelelor cel mai bine vândute în intervalul ianuarie-octombrie,şapte din zece au înregistrat creşteri, cele mai mari fiind pentruOpel Astra (188%) şi Ford Fiesta (80%), iar cea mai mică de VW Golf(1%).

La nivelul lunii octombrie vânzările de autoturisme au înregistrato creştere de 0,2% faţă de perioada similară a anului trecut, avanscare vine după un plus de 4% în septembrie şi o scădere de aproape40% în august.

Dealerii auto au fost luaţi prin surprindere de cererea ridicatăpentru maşini din luna octombrie, aceştia reuşind să livreze numai10.400 de maşini, valoare similară cu cea din octombrie 2009, încondiţiile în care potenţialul ar fi fost de peste 11-12.000 deunităţi.

Volumul mai redus este explicat de faptul că dealerii au preferatsă lucreze pe bază de comenzi şi nu de stocuri, pentru a nu rămânecu maşini în curte după finalul programului. Evoluţia vânzărilor demaşini va continua în formă de "W" şi în lunile următoare, potrivitjucătorilor din piaţă.
Ministerul Mediului a prelungit valabilitatea tichetelor "Rabla"2010 de la 23 noiembrie până pe 31 ianuarie 2011, în condiţiile încare în prezent pe piaţă încă se tranzacţionează peste 30.000 devouchere. Acestea pot fi utilizate la achiziţia a peste 10.300 demaşini, echivalentul vânzărilor de autoturisme dintr-o lunănormală.
Este pentru prima dată când programul "Rabla" dintr-un an esteprelungit în anul următor.
Până la data de 9 noiembrie 2010 prin programul pentru stimulareaînnoirii parcului auto s-au distribuit către unităţile REMATaproape toate cele 190.000 de tichete.
Vânzările de maşini din cadrul programului au urcat până în primasăptămână a lunii noiembrie la aproape 53.600 de maşini, din care23.300 sau 41% reprezintă modele ale Dacia fabricate laMioveni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO