Auto

Ce SUV second-hand putem achiziţiona cu banii de un Dacia Duster?

Ce SUV second-hand putem achiziţiona cu banii de un Dacia Duster?
15.06.2010, 00:00 2574

SUV-ul Dacia Duster a fost special conceput pentru cei caredoreau să-şi achiziţioneze un automobil de teren, cu gardă la solmai mare şi sistem de tracţiune integrală dar nu-şi pot permiteunul nou. În plus, unul second-hand chiar dacă pare o afacere maibună, costurile legate de întreţinere sunt în favoareaconstructorului autohton.
Dar, spre exemplu, un Duster echipat cu motorul diesel de 1,5 litrişi 110 CP, cu aer condiţionat, geamuri electrice şi radio-CD costăaproximativ 15.600 de euro nou, adică de trei ori mai mult decâtconceptul de "5.000 de euro" care a relansat marca Dacia, subconducerea Renault.

Cu 15.000 de euro spre exemplu, se poate achiziţiona un crossoverOpel Antara, fabricat în 2007 şi cu 50.000 km rulaţi, echipat cu unmotor diesel de 2,0 litri şi 140 CP. Diferenţa dintre un Duster şiAntara nu este numai în ceea ce priveşte puterea motorului. Spreexemplu, Duster câştigă în ceea ce priveşte faptul că este nou, areperformanţe net superioare în off-road şi este în garanţie. Pe dealtă parte, atunci când vine vorba de imagine şi echipare (careinclude climatizare, ESP, tempomat, scaune încălzite, senzoriploaie şi senzori de parcare).

Cu 14.000 de euro, adică ceva mai mult decât un Duster 4x4 pebenzină, se poate achiziţiona un Kia Sportage diesel, 2,0 litriCRDi 140 CP cu 15.000 km. De această dată, discutăm de o imagine demarcă similară. În plus, şi de această dată Duster are costuri deîntreţinere sub cele ale unui Kia Sportage. Dacă Antara avea olistă de opţionale mult mai lungă, Sportage are aproape acelaşinivel de echipare cu al unui Duster. singura diferenţă este căSUV-ul coreean poate fi echipat cu un motor de 140 CP, în timp cemodelul autohton numai cu unul de 110 CP. Pe de altă parte,consumul mai mic îl va avea Duster, în timp ce între performanţeledinamice nu există diferenţe semnificative.

În medie, cu aproximativ 15.000 de euro se pot achiziţiona cu ovechime de cel mult 3 ani şi 50.000 km în general aproape numaiSUV-uri coreene, care teoretic reprezintă un concurent pentruDuster şi noi, dar într-o versiune ceva mai "modestă". Dacă se iauîn calcul SUV-urile compacte europene, kilometrii acestora urcăspre 100.000, dacă nu chiar şi peste această valoare. Deja pesteacest nivel riscul aparţiei unui defect este tot mai mare, iarreparaţiile pot ajunge la mii de euro, costuri care teoretic nu potfi acoperite de cineva care şi-a permis un SUV de cel mult 15.000de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO