• Leu / EUR4.7592
  • Leu / GBP5.5323
  • Leu / USD4.2607
Auto

CFR Călători leagă Cluj – Napoca de Viena printr-un tren în colaborare cu transportatorii feroviari din Ungaria şi Austria

CFR Călători leagă Cluj – Napoca de Viena printr-un tren în colaborare cu transportatorii feroviari din Ungaria şi Austria

Autor: Mirabela Tiron

29 oct 2018 2390

Compania de stat CFR Călători a semnat un acord cu compania ungară de transport feroviar MAV Start şi compania austriacă OBB prin care vor introduce un tren pe ruta Cluj Napoca – Budapesta – Viena şi retur, începând cu planul de mers 2018 -2019 (din decembrie).

Trenul va fi compus din vagoane  asigurate de către CFR Călători şi MAV Start.

Trenurile  spre şi dinspre Viena din Cluj vor circula astfel: Cluj-Napoca (07:35) – Budapesta (14:20/14:40) – Viena (17:21) şi Viena (10:42) – Budapesta (13:19/13:40) – Cluj-Napoca (22:25), potrivit oficialilor companiei.

Trenul pe Cluj-Napoca –Viena, via Oradea, va fi compus din trei vagoane.

Compania de stat CFR Călători, cel mai mare transportator de călători pe calea ferată, subvenţionat de stat, a pierdut şi anul trecut pasageri în faţa auto­carelor şi avioanelor, traficul ajun­gând la 52,9 milioane de pasageri, faţă de 54,9 milioane de pasageri cu un an în urmă, potrivit ultimelor date. CFR Călători pierde lupta cu avioanele ce operează pe curse interne. De exemplu, Trenul face circa nouă ore pe ruta Bucureşti –Timişoara, iar biletul costă 84 de lei, în timp ce la avion călătoria durează o oră şi se găsesc bilete şi la 27 de lei.

Afacerile şi traficul de călători al CFR Călători au fost în continuă scădere, singurul an în care numărul de pasageri a crescut a fost 2014, când compania a tăiat din preţul abonamentelor pentru studenţii şi elevii care făceau naveta şi a lansat mai multe campanii promoţionale. Parcul activ al CFR Călători cuprinde aproximativ 1532 de unităţi de material rulant din care 1050 vagoane (950 vagoane clasă, 100 de vagoane de dormit, cuşetă, vagoane restaurant şi bar-bistro), 126 automotoare,  8 rame electrice, 348 locomotive, au transmis oficialii compniei. 

Parcul de locomotive al CFR Călători are o vârstă medie de 25-30 de ani, potrivit ultimelor date disponibile.

Compania de stat a finalizat anul trecut cu afaceri de 1,85 miliarde de lei (circa 415 mil. euro), nivel în uşoară scădere faţă de anul anterior, potrivit oficialilor CFR Călători.Numărul de salariaţi anul trecut a fost de 12.894 de persoane.

Pe piaţa de transport feroviar de călători mai activează jucători privaţi precum Transferoviar Călători (Călin Mitică) sau Regiotrans Braşov, cel mai mare jucător privat, business înfiinţat de Costel Comana (care s-a sinucis în 2015) şi Iorgu Ganea dar şi Transcarpatic (industriaşul Valer Blidar) şi  Softrans, compania de transport a fabricii Softronic din Craiova, singura care mai produce rame şi locomotive electrice în Europa de Est.

 
 
Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7592
Diferență: 0,0883
Ieri: 4.7556
Azi: 4.2607
Diferență: -0,2622
Ieri: 4.2732
Azi: 5.5323
Diferență: 0,0814
Ieri: 5.5125
Azi: 4.3260
Diferență: 0,6
Ieri: 4.3243