Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia, spune că programul Rabla din acest an trebuie suplimentat pentru a ajunge la un total de 65.000 – 70.000 de tichete, având în vedere cererea din piaţă şi impactul asupra economiei. Dridi cere practic dublarea programului Rabla, care are alocate în prezent 35.000 de tichete.
„Vânzarea locală a unui automobil produs în România aduce economiei în medie 3.700 de euro, sub formă de taxe şi impozite, indiferent că este produs de Dacia la Mioveni sau de Ford la Craiova, potrivit calculelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). De asemenea, producţia aduce locuri de muncă. În acest timp, importul de maşini rulate nu numai că nu aduce aceşti bani, dar aduce un risc pe şosele, poluare mai mare, şi costuri mai mari de mediu. Piaţa locală se confuntă cu un asediu al rablelor, cu 73% maşini fiind sub Euro 4, iar peste 80% au peste opt ani“, a spus Christophe Dridi, cel care conduce Group Renault România.
Din total vânzări în cadrul programului, Dacia a reprezentat în ultimii ani circa 40%.