Auto

Citiţi în noua ediţie a revistei Business MAGAZIN: Cum a reuşit Dragoş Anastasiu să treacă prin criză cu Eurolines şi să-şi vândă afacerea din turism la timp

Citiţi în noua ediţie a revistei Business MAGAZIN: Cum...

Autor: Ioana Matei

13.03.2020, 00:05 536

♦ Dragoş Anastasiu, unul dintre cei mai vocali  oameni de afaceri români, poate fi descris în multe feluri: medic, repatriat, pionier în industria transportului şi a turismului, business angel şi, de ce nu, un om norocos. Anul trecut şi-a vândut businessul din turism chiar înainte ca industria să ajungă pe marginea prăpastiei create de pericolul unei pandemii globale. Cu luciditatea pe care a dobândit-o în peste 25 de ani de antreprenoriat, el se autocaracterizează drept un „veşnic neliniştit şi un veşnic nemulţumit”. Care sunt motivele sale de linişte şi ce proiecte vrea să dezvolte în continuare a povestit în cea mai recentă ediţie a evenimentului Meet the CEO organizat de Business MAGAZIN.

♦ Românii sunt din ce în ce mai preocupaţi de starea lor de sănătate şi a celor dragi, motiv pentru care şi piaţa asigurărilor de sănătate a înregistrat creşteri în ultimii doi ani. Pe de altă parte, sunt în continuare reticenţi când vine vorba despre asigurările de viaţă. Ce stă în calea dezvoltării acestei pieţe?

♦ Lumea se îndreaptă spre surse de energie regenerabilă, iar acordul de la Paris şi Green Deal-ul propus la nivelul Uniunii Europene modelează o direcţie nouă pentru piaţa de energie. Cu toate acestea, parcurile eoliene şi celelalte surse de energie „curată” generează deşeuri. Vor reuşi companiile româneşti să capitalizeze oportunitatea?

♦ Criza din 2007-2008 a arătat cât de globalizată este lumea financiară, cât de repede se poate propaga panica printre traderi şi bănci, cu efecte devastatoare pentru economia mondială. Însă coronavirusul demonstrează cum contagiuni de toate felurile se pot dezvolta mulţumită globalizării. De aceea, pe bună dreptate, mulţi se întreabă dacă epidemia de coronavirus nu va însemna sfârşitul globalizării. Sau cel puţin accelerarea începutului sfârşitului.

♦ Cu toate că s-a pregătit să intre în domeniul juridic, în loc să apere oameni antreprenorul Florin Stegariu a decis să apere tradiţiile familiei, urmându-şi pasiunea pentru vinificaţie, moştenită de la părinţii săi. Aşa s-a născut Strunga Winery, prin care vrea să ducă mai departe poveste şi cultura locurilor natale prin intermediul vinului. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO