Auto

CNADNR spune că are nevoie de doi ani pentru a finaliza pasajul de la Domneşti. Discuţiile au început în 2009

CNADNR spune că are nevoie de doi ani pentru a finaliza...

Autor: Bogdan Alecu

30.10.2015, 17:40 1868

Pasajul Rutier de la Domneşti are nevoie de aproape zece ani pentru a fi construit, iar când va fi gata, după anul 2018, nu va face decât să mute aglomeraţia cu doi kilometri, spre nord, la intersecţia cu autostrada A1.

Compania Naţională de Drumuri (CNADNR) va finaliza abia în 2018 cel mai devreme pasajul rutier suprateran de la Domneşti, un pasaj ce va traversa Centura Capitalei şi drumul judeţean dintre Prelungirea Ghencea şi va include un sens giratoriu suspendat.

Primăria Capitalei alături de CNADNR a demarat proiectul construcţiei pasajului încă din 2009, iar prima vizită pe teren a oficialilor a avut loc abia în august 2013, când Sorin Oprescu, actual primar suspendat şi urmărit penal pentru spălare de bani, abuz în serviciu şi constituire de grup infracţional organizat, premierul Victor Ponta şi fostul ministru al marilor proiecte Dan Şova au vizitat intersecţia dintre Centură şi Prelungirea Ghencea. Proiectul a fost publicat pe siteul Consiliului Judeţean Ilfov încă din 2011, iar licitaţia a fost câştigată abia anul acesta, pentru ca cel mai devreme lucrările să fie gata în 2018.

Spre comparaţie, Podul de cale ferată de la Cernavodă care are aproape 4,1 kilometri lungime, fiind construit la 30 de metri deasupra Dunării, având o deschidere centrală de 190 de metri şi alte patru de 140 de metri şi un viaduct cu 15 deschideri de 60 de metri, a fost construit la finalul secolului al XIX-lea în numai cinci ani. Având în vedere că CNADNR are nevoie de doi ani pentru a construi efectiv un pasaj rutier de 257 de metri, raportat strict la lungime, muncitorii din secolul XIX ar fi avut nevoie de numai patru luni, folosind tehnici vechi de 120 de ani. Acest lucru în condiţiile în care deja trenurile de astăzi, deşi electrice şi capabile să ruleze cu 160 km/h, au o viteză medie chiar mai mică decât cele din perioada interbelică.

Potrivit CNADNR în data de 18.03.2015 a fost iniţiată procedura de achiziţie publică pentru atribuirea contractului de achiziţie publică care a avut ca obiect "Proiectare şi execuţie Pasaj Suprateran pe DJ602 Centura Bucureşti - Domneşti" prin publicarea în SEAP a Anunţului de participare nr. 157926. În data de 30.10.2015 a fost comunicat ofertanţilor rezultatul procedurii de achiziţie publică, câştigătorul fiind Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L. - S.C. COMNORD S.A. - S.C. SPECIALIST CONSULTING S.R.L.

Conform companiei de drumuri realizarea obiectivului va facilita accesul agenţilor economici şi a populaţiei din cartierele rezidenţiale din zonă, va fluidiza traficul pe Centura rutieră a Municipiului Bucureşti care preia volumul mare de trafic preponderent greu ce o tranzitează şi traficul general de dezvoltarea periurbana a capitalei degrevându-se astfel străzile din interiorul municipiului. Cu toate acestea, cozi se formează pe centura Capitalei inclusiv sub podul autostrăzii A1 Bucureşti-Ploieşti din cauza numărului mare de camioane care intră sau ies de pe autostradă şi centură şi unde compania de drumuri nu a realizat benzi speciale pentru virajul la stânga.

Pasajul va avea o lungime de 257,49 m. Valoarea ofertei câştigătoare este de 91,552,381.90 lei, care include şi procentul de diverse şi neprevăzute de 10% reprezentând valoarea de 8.123.476,10 lei. Durata contractului este 51 luni din care 3 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de construcţie şi 24 luni perioada de notificare a defectelor. În prezent, procedura de achiziţie publică se află în perioada de depunere a unor posibile contestaţii împotriva rezultatului procedurii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO