Auto

Competiţia dintre SUV-urile mici creşte de la zi la zi: După lansarea Ford Ecosport, Hyundai aduce în România noul Kona

Competiţia dintre SUV-urile mici creşte de la zi la zi: După lansarea Ford Ecosport, Hyundai aduce în România noul Kona. Galerie FOTO

Competiţia dintre SUV-urile mici creşte de la zi la zi: După lansarea Ford Ecosport, Hyundai aduce în România noul Kona. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu

06.11.2017, 11:00 2633

Hyundai Auto România, parte a Ţiriac Holding, a lansat pe piaţa locală noul Kona, SUV-ul de clasă mică al brandului sud-coreean, care completează gama alături de Tucson, Santa Fe şi Grand Santa Fe.

„Cu peste 1,4 milioane de unităţi Hyundai de clasă SUV vândute în Europa încă de la lansarea primei generaţii Sânta Fe, Kona vine să întregească acesta gamă, oferind acum clienţilor posibilitatea de a alege, în funcţie de preferinţe. Noul model dispune de cele mai recente tehnologii de siguranţă şi confort, propulsoare eficiente, în jurul cărora se conturează un design distinctiv, cu versiuni variate de culori ale caroseriei şi ale tapiţeriei", a declarat Teodor Brusalis, director executiv Hyundai Auto România.

Kona are o lungime de 4.165 mm şi un ampatament de 2.600 mm. în plus, beneficiază de spaţiu extins pentru pasageri şi bagaje, dar şi de compartimente suplimentare de depozitare. Zonă disponibilă pentru picioare este generoasă, atât în partea din faţă (1.054 mm), cât şi în spate (880 mm). Portbagajul, care are un volum de 361 litri (VDA 211), poate fi extins până la 1.143 litri.

Kona este disponibil în două versiuni de motoare turbo pe benzină, de cilindree redusă, caracterizate printr-un cuplu mare la turaţii mici şi un consum redus de combustibil: T-GDi 1,0 litri şi 120 CP (88 kw), cu o cutie de viteze manuală în şase trepte (consum de combustibil în regim combinat: 5,2 – 5,4 l/100 km; emisii de CO2 în regim combinat: 117-125 g/km) şi T-GDi 1,6 litri şi 177 CP (130 kw), cu transmisie automată în şapte trepte şi dublu ambreiaj (7DCT) dezvoltată de Hyundai, plus tracţiune integrală (consum de combustibil în regim combinat: 6,7 l/100 km; emisii de CO2 în regim combinat: 153 g/km). Tracţiunea integrală transfera până la 50% din cuplu către roţile din spate, în situaţii speciale (aderenţă scăzută), beneficiind totodată de suspensie spate mulţi-link, pentru mai multă stabilitate în viraje. Gamă va fi extinsă ulterior cu un nou motor turbodiesel cu patru cilindri, de 1,6 litri, cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau automată 7DCT. În plus, în anul 2018 va fi introdusă şi o versiune electrică a modelului. 

Preţul de pornire al noului model nu a fost comunicat încă, însă cel mai probabil acesta va fi undeva între 15.000 şi 17.000 de euro cu TVA.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO