Auto

Conferinţa ZF & KPMG România „Acceleraţie sau frână? Pe ce pedală va apăsa industria auto în perioada următoare?“. Alin Negrescu, KPMG: Deficitul de forţă de muncă şi creşterile de salarii sunt printre provocările cu care se confruntă industria auto

Alin Negrescu, head of automotive & industrial markets, KPMG România: Pe lângă deficitul de forţă de muncă de care se plânge mai toată lumea, în zona de tehnologie este nevoie de noi abilităţi. Avem nevoie de IT-işti, de oameni specializaţi în zona de digital, de comunicare, de marketing digital. Piaţa forţei de muncă nu este întotdeauna pregătită, nu ţine întotdeauna pasul cu evoluţia tehnologiilor.

Alin Negrescu, head of automotive & industrial markets, KPMG România: Pe lângă deficitul de forţă de muncă de care se plânge mai toată lumea, în zona de tehnologie este nevoie de noi abilităţi. Avem nevoie de IT-işti, de oameni specializaţi în zona de digital, de comunicare, de marketing digital. Piaţa forţei de muncă nu este întotdeauna pregătită, nu ţine întotdeauna pasul cu evoluţia tehnologiilor.

Autor: Ramona Cornea

19.05.2023, 16:30 482

„Cred că acest lucru este valabil şi pe piaţa locală. Toate sectoarele, nu doar cel auto, se confruntă cu dificultăţi în găsirea specialiştilor. Se schimbă foarte mult şi profilul forţei de muncă de care este nevoie în sector“.

Deficitul de forţă de muncă şi creşterile de salarii din ultima perioadă sunt printre provocările cu care se confruntă industria auto, afirmă Alin Negrescu, head of automotive & industrial markets în cadrul KPMG în România.

„Deficitul de forţă de muncă şi creşterile de salarii sunt un element reliefat de industrie şi cred că acest lucru este valabil şi pe piaţa locală. Toate sectoarele, nu doar cel auto, se confruntă cu dificultăţi în găsirea specialiştilor. Se schimbă foarte mult şi profilul forţei de muncă de care este nevoie în sector“, a spus Alin Negrescu în cadrul conferinţei ZF & KPMG România „Acceleraţie sau frână? Pe ce pedală va apăsa industria auto în perioada următoare?“.

Industria auto este unul dintre cele mai importante sectoare ale economiei locale, dacă nu chiar cel mai important, iar acest lucru se vede foarte bine şi în cifre. Alin Negrescu a citat un studiu realizat de KPMG la nivel mondial care a intervievat peste 40 de lideri ai companiilor din industrie din peste 40 de ţări despre care el spune că a reliefat un optimism în ceea ce priveşte perspectiva pe termen mediu şi lung a industriei.

„Pare că există un respiro în cadrul acestei industrii, după mai multe crize care s-au succedat rapid în ultimii trei ani. Perspectivele sectorului pe termen mediu şi lung s-au îmbunătăţit. (...) Există şi rezerve în ceea ce priveşte viitorul şi perspectivele sectorului. Ele vin în principal din lanţurile de aprovizionare, care rămân în continuare vulnerabile. Este una dintre marile dureri ale sectorului, care se pare că se va menţine şi în următorii ani. Aprovizionarea cu materii prime, cu componente uşoare, cu semiconductori, există în continuare îngrijorări în această zonă, îngrijorări exprimate de industrie“, a detaliat el.

Majoritatea celor intervievaţi susţin că sunt pregătiţi pentru implementarea noilor tehnologii, atunci când vine vorba de inteligenţa artificială, roboţi. Sectorul auto este printre liderii sectorului industrial unde tehnologiile au fost implementate cu succes, a punctat Negrescu.

„Acest lucru vine la pachet şi cu o serie de provocări, unele care generează foarte multe îngrijorări, în special în zona de resurse umane. Pe lângă deficitul de forţă de muncă de care se plânge mai toată lumea, în zona de tehnologie este nevoie de noi abili­tăţi. Avem nevoie de IT-işti, de oameni spe­cia­lizaţi în zona de digital, de comunicare, de marketing di­g­ital. Piaţa forţei de muncă nu este întotdeauna pre­gă­tită, nu ţine întotdeauna pasul cu evoluţia teh­no­logiilor şi atunci este nevoie de atenţie în acest sens.“

În plus, Negrescu afirmă că există o foarte mare preocupare pentru adaptarea şi modificarea strategiilor companiilor. În prezent, o mare parte din producţia de componente din materie primă este poziţionată în Asia, în special în China. Contextul geopolitic marcat de anumite tensiuni politice în diverse colţuri ale lumii îşi pune amprenta într-un mod substanţial şi asupra industriei auto, a lanţurilor de aprovizionare.

„De aici vine şi preocuparea liderilor acestei industriei de a identifica oportunităţi noi, canale locale de aprovizionare cu materie primă, ieşirea de pe anumite pieţe poate, identificarea unor oportunităţi de producţie în Europa sau în America. Toate acestea vin cu un anumit cost, sunt extrem de costisitoare, durează şi trebuie adaptate în mod corespunzător în cadrul strategiilor“,  a adăugat reprezentantul KPMG.

Un element nou care a apărut în preocupărilor executivilor din această industrie este strategia de protecţie financiară, dată fiind volatilitatea preţurilor din ultimii ani, la materie primă în special şi la combustibilii fosili, punctează Alin Negrescu.

„Complexitatea şi numărul tarifelor şi controalelor vamale pe ceea ce înseamnă comerţul internaţional reprezintă o altă noutate a preocupărilor industriei, care este generată în mare măsură de ceea ce se întâmplă în contextul geopolitic global. Vorbim despre un context impredictibil, complicat, complex şi atunci există un impact substanţial şi în zona de comerţ internaţional. Lucrurile s-au schimbat extrem de mult şi devin din ce în ce mai greu de gestionat“, a adăugat el.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO