Constantin Stroe, ACAROM, către antreprenori: Investiţi în producţia de componente auto din mase plastice, jante din aluminiu, componente pentru tracţiune, motoare în roată, baterii pentru vehicule electrice
Investiţiile străine directe au avut un rol esenţial în dezvoltarea României, dar capitalul privat românesc este la rândul lui extrem de important pentru că nu poate fi repatriat şi e folosit la nivel local, firmele având nevoie de susţinerea autorităţilor pentru a găsi surse de finanţare şi a fi competitive internaţional, este de părere Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile şi membru în consiliul de administraţie al Automobile Dacia.
„Capitalul local, deşi puternic în Argeş, nu s-a dezvoltat pe măsura oportunităţilor. Fără efortul autorităţilor pentru a găsi surse de finanţare, noile companii locale de pe piaţă nu vor fi competitive internaţional şi nu vor rezista pe piaţă. În plus, vitală pentru dezvoltarea industriei auto rămâne reţeaua de transport rutier“, a spus el la conferinţa ZF „Capitalul privat româesc - o şansă pentru dezvoltarea economică a României“, care a avut loc la Piteşti.
Un alt semnal tras de participanţii la eveniment a fost starea proastă a infrastructurii, ceea ce duce la costuri suplimentare pentru companii, în condiţiile în care viteza medie pe zona comercială este de 30 km/h, faţă de 80 km/h cu cât s-ar rula pe autostradă.