Auto

Constructorul „autostrăzii surpate” Sibiu-Orăştie este obligat să restitue CNAIR peste 83 de mil. de lei

Constructorul „autostrăzii surpate” Sibiu-Orăştie...

Autor: Bianca Ciocotisan

18.10.2018, 18:31 3520

Curtea de Apel Bucureşti a admis marţi, 16 octombrie, acţiunea în anulare formulată de juriştii CNAIR, obligând constructorul Salini Impregilo să restituie 83,1 milioane de lei pentru problemele apărute la lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, anunţă joi Compania de Drumuri.

„Precizăm că în data de 23 martie 2017 Curtea Internaţională de Arbitraj Camera Internaţională de Comert - ICC Paris a pronunţat o sentinţă parţială arbitrală care a obligat CNAIR să plătescă suma de 83,1 milioane de lei antreprenorului Salini Impregilo, cel care a construit lotul 3 al Autostrăzii Orăştie - Sibiu (km 43+855 şi km 65+965)”, precizează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Compania anunţă că în urma sentinţei, în data de 08 mai 2017, la CNAIR a fost înregistrată o adresă de înfiinţare a popririi bancare emisă în data de 05 mai 2017 de către un Birou de Executare Judecătoresc.

„Considerând că Arbitrul s-a pronunţat formal asupra Deciziilor CAD cu privire la aspecte de jurisdicţie, fiind prima fază de judecată a litigiului arbitral, fără să motiveze în fapt care au fost argumentele ce au dus la admiterea sumelor dispuse prin Deciziile CAD, CNAIR, prin Direcţia Juridică, a depus în data de 10 mai 2017 la Judecatoria Sectorului 1 Bucureşti o contestaţie la executare prin care cerea anularea tuturor actelor de executare efectuate în acest dosar”, menţionează sursa citată.

Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie a fost inaugurat în 14 noiembrie 2014 de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ioan Rus. Câteva săptămâni mai târziu, în lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie au fost depistate „fisuri superficiale”, care urmau să fie remediate pe banii constructorului. În anul următor, CNADNR a identificat mai multe probleme la lotul 3 al autostrăzii Sibiu - Orăştie, anunţând că de „slaba calitate a lucrărilor” este vinovat constructorul italian Salini Impregilo şi că acesta trebuie să remedieze problemele. Astfel, la doar trei luni de la anunţ, în septembrie 2015, Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, a fost închis traficului, între Sălişte şi Cunţa, din cauza unor crăpături în asfalt, reprezentanţii CNADNR spunând că problemele au apăraut din cauza ”execuţiei necorespunzatoare a lucrărilor”.

În data de 16 octombrie, o porţiune de 200 de metri din Autostrada Sibiu-Orăştie, aflată în zona kilometrului 60 a fost demolată şi refăcută complet pe cheltuiala antreprenorului, din cauza unor probleme la fundaţie cauzate de infiltraţii, estimâdu-se atunci că lucrările vor fi gata în decembrie. La începutul lunii decembrie 2015, a fost anunţat că Lotul al treilea al autostrăzii Sibiu-Orăştie, închis între localităţile Sălişte şi Cunţa, din cauza unor crăpături în asfalt, va rămâne închis până în luna iunie 2016. În toamna anului trecut, pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu - Orăştie, sensul dinspre Sibiu au apărut iar fisuri, crăpături şi denivelări pe o lungime de 70 de metri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO